2015 — VERKAMI: 5 años haciendo historia del crowdfunding
×
Proyecto en GalegoCastellano

Descripción del proyecto

[ACTUALIZACIÓN 27/10/2013: Superamos el 2º OBJETIVO (5.100 euros), que nos permitirá incluir las ilustraciones de Antía Barba a todo color.]

[ACTUALIZACIÓN 18/10/2013 16:34: ¡Acabamos de lograr el 100% del presupuesto inicial! ¡Gracias a las 190 persoas y organizaciones que lo habéis hecho posible!]

(NOTA: El libro será publicado únicamente en lengua gallega.)

El petróleo tiene los días contados y las consecuencias de este hecho histórico para la civilización industrial serán devastadoras. La crisis actual tiene un origen energético del que no se está hablando, puesto que es un tabú sólo reconocido de puertas adentro en las instituciones internacionales y en los gobiernos occidentales. El hecho es que la crisis... ¡no va a terminar nunca!

Estamos abocados a realizar una urgente y profunda trasformación en todos los países industrializados para "abandonar el petróleo antes de que él nos abandone a nosotros", en palabras del economista jefe de la Agencia Internacional de la Energía. Y no podemos confiar en que nuestros gobernantes reconozcan lo que sucede, alerten a la población y lideren estas trasformaciones. Por tanto es hora de tomarnos esta revolucionaria transición civilizatoria en nuestras propias manos. También en Galicia.

Por eso en la asociación Véspera de Nada por unha Galiza sen petróleo llevamos más de dos años preparando esta publicación que quiere ayudar a la sociedad gallega a comenzar esa imprescindible y profunda trasformación en nuestro modo de vida que nos permita prosperar después del petróleo. El peak oil o Cénit del petroleo va a afectarnos a todos y cada uno de los gallegos y gallegas y a cambiar radicalmente nuestras vidas. Este libro va a permitir que lo hagamos de manera anticipada y consciente, para evitar el drama social que de otra manera implicaría un colapso caótico en nuestro país, y hacerlo de unha manera constructiva para construir un nuevo tipo de sociedad que puede ser mucho más justa y satisfactoria para nosotros, nuestros hijos y las generaciones venideras.

El libro proporciona una completa explicación de la gravísima situación a la que nos expone el fin de la Era del petróleo y pone en las manos de l@s galleg@s consejos aplicables en todos los terrenos de la vida particular, familiar y comunitaria, y también para las empresas y las administraciones locales. Concienciados acerca del peligro, y armados con las recomendaciones que incluirá este libro, gallegas y gallegos seremos capaces de construir un nuevo país mucho más autosuficiente y resiliente, en condiciones de evitar las peores consecuencias del descenso energético que ya comenzamos a vivir.

A QUÉ IRÁN DESTINADAS VUESTRAS APORTACIONES

Las aportaciones de las personas que participéis en este proceso de financiación social irán destinadas a costear la realización y distribución del libro, repartiéndose de la siguiente manera:

  • 58% a las personas que han tenido una especial dedicación a la obra y a su promoción (redacción, ilustración, realización de vídeo, maquetación...) y sin las cuales no sería posible el libro;
  • 24% a la impresión del libro (500 ejemplares, de aprox. 200 páginas);
  • 7% gastos de envío;
  • 11% comisiones e impuestos.

(Cifras basadas en el objetivo inicial de 4.250 euros.)

CALENDARIO
La realización de los contenidos de la Guía está ya muy avanzada cuando lanzamos esta campaña. A lo largo de la misma le iremos dando los toques finales de tal manera que en cuanto se consiga asegurar su presupuesto total, se proceda a su rápida finalización, impresión y distribución.

Consulta el calendario actualizado a fecha de 25/10/2013

ÍNDICE DE CONTENIDOS DE LA GUÍA

(Actualizado a 19/10/2013)
El libro tendrá aproximadamente 200 páginas en formato A5 y estará íntegramente en gallego. Será publicado a blanco y negro, aunque si se consigue el 2º objetivo de financiación, podremos incluir a color al menos las ilustraciones. Esta es la estructura provisional de apartados principales del libro, que podéis ver con un nivel más de detalle en el web de la Guía:
- Limiar
- A que nos enfrontamos?
- Que facer? Medidas persoais e familiares
- Que facer? Medidas para PEMEs
- Que facer? Medidas para administracións locais
- Epílogo I: Cuba, unha referencia inspiradora
- Epílogo II: Un día calquera na Galiza de dous mil e vinte algo
- Anexo I: Algúns datos sobre o petróleo e a enerxía nas sociedades industrializadas
- Anexo II: Ónde ampliar información
- Anexo III: Glosario
- Agradecementos

LINKS DE REFERENCIA
Web de la 'Guía para o descenso enerxético'
Asociacion Véspera de Nada
En Twitter
En Facebook
En Youtube (entrevistas acerca de la Guía)
En Youtube (vídeos sobre el peak oil)

 

Comparte el proyecto con tus amigos

Publica el widget del proyecto
Selecciona el tipo de widget que más encaja con tu web. ¡Es solo copiar y pegar!


Preguntas y respuestas(14)

  • Houve algum contacto com partidos políticos tais como PP, PSOE? Também gostava de saber o mesmo respeito dos sindicatos CIG, CCOO, UGT... E moi particularmente do Sindicato Labrego. Obrigado

    hecha por Eiro

    Falamos con persoas de diferente ideoloxía, militantes e responsables de diferentes partidos e organizacións sociais e utilizamos diferentes vías para dar a coñecer o proxecto a nivel social, polo que entendemos que a nivel político e social esa información lles chegou por diferentes vías a todos os que mencionas.

  • Fai uns dias no blog deciades que estava previsto algum apoio desde o BNG, Podemos saber porque afinal não se efectivizou isto?

    hecha por Eiro

    Coido que iso, en calquera caso, deberías preguntárllelo a eles ;-)

    De todos xeitos aínda cabe a posibilidade de recibirmos ese apoio mesmo despois de que remate a campaña en Verkami. Hai unha certa marxe se ollas o calendario de publicación, ata que os contidos da Guía quedan definitivamente pechados (e dentro deles as organizacións que colaboran).

  • Parabéns polo sucesso! Além disso, queria colocar uma questão muito específica a respeito do livro: queria saber se no leque de alternativas necessárias incluides não só a permacultura, mas propostas mais radicais como as de Masanobu Fukuoka.

    hecha por Heitor

    Obrigados (a todos vós)! :-)

    Por suposto que Fukuoka e os seus métodos de "agricultura natural" e do "non facer" é unha referencia para nós e está presente no libro, aínda que habitualmente nós entendémolo dentro da permacultura considerada en sentido amplo.

  • .?se editara en español?

    hecha por Jose Varillas Agüero

    Pues no está previsto, al menos por nuestra parte y en esta fase. Quizás más adelante otra organización, o nosotros mismos, nos lancemos a una traducción, aunque como hemos explicado anteriormente, la Guía no sólo es que esté en gallego, sino que está "pensada para Galicia", es decir, que los consejos parten en buena medida de las características sociales, económicas, culturales, ecológicas de Galicia.

    No obstante verás que algunos tipos de aportaciones que ofrecemos incluyen la posibilidad a los mecenas interesados, de traducirles algunos apartados de la Guía que encuentren especialmente difíciles de comprender. El gallego no suele resultar muy complicado de leer para un castellanohablante, y con la ayuda de un diccionario o traductor online se puede superar las dificultades de tipo léxico o gramatical.

  • E os que queiramos a versão em papel (de enrolar) mas não moramos na Espanha, como fazemos?

    hecha por "Nombre" não tenho, tenho nome e é Miro Moman

    Desculpa, creo que non che entendo o de "de enrolar". A achega que che permite ter a versión en papel enviada a calquera lugar do mundo vímola de engadir hai pouco: é a de 14 euros :-) Non sei se era iso o que preguntabas.

  • ... do dispositivo, claro). E, evidentemente, também, se não há tecnologia, não há píxeis ;-) . Enfim, obrigado eu polas explicações.

    hecha por celso

    Si. Un dos problemas desta sociedade que está a morrer é que acepta, entre os seus dogmas, que calquera nova tecnoloxía, simplemente polo feito de ser "nova" ou "máis avanzada", é mellor.

    O problema non son as tecnoloxías senón este tipo de tecnolatría, parte consustancial da fe que domina a cultura industrial.

  • Isto não é uma pergunta, mas um agradecimento à vossa resposta sobre o livro digital / em papel. Na verdade, nunca pensara nisso, e nos termos em que os explicades. Não pensei que o digital pudesse representar tanto consumo (sim na produção do ...

    hecha por celso

    Obrigados nós! :-) E tes que desculpar que agora non che atope algunha das referencias que teño visto acerca da comparación entre a pegada ecolóxica dos libros electrónicos e dos libros en papel, que haber hainas!

    Se cadra ti mesmo podes facer algunha procura pola Rede acerca da cuestión. Como en tantas cousas, ao sistema non lle interesa divulgar certas análises, e temos que encargarnos nós mesmos das pescudas.

  • Como posso colaborar se não uso cartões bancários nem paypals?

    hecha por eiro

    Si, é algo que nos pasa cada día a máis xente. Podes escribirnos a diademoito@vesperadenada.org e buscamos unha maneira. Xa hai máis xente que tivo a mesma limitación e ao final puido apoiar. Grazas polo teu interese! :-)

  • Por que se contempla mesmo a antiecológica edição em papel? Por que não só em formato digital, imprimível na casa por quem queira "contribuir" pola sua conta à pegada de carbono (provavelmente, menos que imprimindo e distribuindo um livro)?

    hecha por celso

    Comprendo a pregunta, pero deberías prantexarte cál é o degrau de "ecolóxico" que ten o formato dixital. Desde logo gastas moita menos enerxía en producilo, pero... e a súa consulta? Canta enerxía consume o ordenador ou dispositivo móvil que uses para ler as súas 200 e pico páxinas? Canta enerxía todas as veces que teñas que acendelo para consultalo? Canto CO2 se emite á atmosfera cada minuto que pases a lelo? Hai comparativas publicadas que sinalan que o libro en papel pode resultar finalmente máis ecolóxico có mitificado libro electrónico.

    En segundo lugar está a cuestión de durabilidade. Se estamos a advertir de que á sociedade industrial (e polo tanto informatizada) pode que non lle queden moitas décadas de vida, e queremos poñer nas mans da xente algo para facilitar a transición (dentro da cal vai implícita a progresiva perda da capacidade de acceder a medios informáticos/telemáticos) sería bastante incoherente basearnos só na edición dixital. Este libro debe conservarse, debe ser doadamente accesible durante as décadas por vir e para iso a tecnoloxía do libro impreso parécenos axeitada.

    Destas cousas tamén falamos na Guía, por certo.

    En definitiva, damos a opción tanto en dixital como en papel, pero eu persoalmente usarei a de papel. Ti escolle a que mellor che encaixe pero pregaríache que o pensases en función tamén dos criterios devanditos.

    Grazas pola cuestión!

  • Para cando podería estar o libro? De non chegares aos cartos marcados o editariades?

    hecha por arealidade

    Pois como temos explicado nestas mesmas páxinas de Verkami calculamos que as diversas fases de produción técnica leven aínda unhas poucas semanas tras o peche da campaña de crowdfunding, e polo tanto falaríamos da 2ª metade de novembro que podería estar xa en camiño ás casas de todas as persoas e sedes das organizacións que estades a apoialo.

    Se non chegamos ao obxectivo non sabemos como poderíamos facer para publicalo, pois son bastantes cartos e a nosa organización demasiado pequena para afrontalo sós. Pero a día de hoxe xa só nos falta algo menos de 1/3 do diñeiro preciso e pensamos que grazas ao financiamento colectivo vai ser con toda seguridade unha realidade en moi pouco tempo :-)

  • Ola: Boa pergunta, respondida cun desiderato... Sobre edición ecolóxica e papel reciclado recomendo os libros da icariaeditorial, colección antrazyt, cuxo papel é reciclado e a cualidade é moi boa. Sobran escusas e tecnicismos, papel reciclado, xa!

    hecha por Pantufo

    Vou ollar algún exemplar desa colección que teño por casa, por se vir algunha referencia. De todos xeitos estamos a falar dunha edición en offset e seguramente tiran máis de 500 exemplares. A nosa está prevista en dixital, e estamos limitados ás opcións que nos dan as imprentas coas que temos contactado. Sería de agradecer que as críticas viñesen acompañadas de suxestións de imprentas que en Galiza traballen con ese papel a un peso menor de 90 gr/m2 e poidan asegurar unha boa cualidade. Se por irmos a un papel reciclado aumentamos o peso e polo tanto o custo por unidade, veríamonos obrigados e reducir o número de exemplares, pois o orzamento total xa está estabelecido. Tamén está a cuestión do custo enerxético do papel reciclado (enerxía incorporada), que habería que analizar se é menor có dun papel feito a partir de pulpa nova en plantacións locais, p.ex. Non é todo tan sinxelo.

  • Olá: Conto que o guia vai ser publicado em papel reciclado, nom é? Duvido que seja em papel fóssil, mais neste país todo é possível.

    hecha por alexandre fernandes

    Non sei a que te refires con "papel fósil". O do papel reciclado estámolo mirando pero nas imprentas coas que temos contactado poñen algúns problemas, ou polo prezo ou por cuestións técnicas. Dado que queremos minimizar o peso final do libro para poder mandar o libro a un prezo económico ao tempo que teñamos o máximo número de follas, a cuestión aínda non está resolta: o uso do papel reciclado tamén vai influír no peso final.

    Tamén estamos a analizar a posibilidade de incluirmos algunhas páxinas a cor para que non perdan as magníficas ilustracións de Antía Barba Mariño.

    Como ves o tema da realización técnica aínda está sen pechar.

  • Pensastes en usar unha licenza creative commons? Especialmente unha que sexa libre tipo CC-by ou CC-by-sa.

    hecha por Henrique

    Si, imos publicar en Creative Commons, aínda que noutra variante. Se non está indicado foi esquecemento noso. Veremos de corrixilo axiña. Temos que confirmar a licencia das ilustracións.

  • Podedes ofrecer unha versión en formato epub?

    hecha por Henrique

    Grazas polo teu interese.

    Si, aínda que se fala da recompensa en formato electrónico en PDF, tamén estamos abertos a usarmos outros formatos sempre que non haxa atranco técnico para os empregarmos. Neste tema falaremos cos interesados na versión dixital para que nos digan en cal prefiren que llelo enviemos, e tentaremos enviarlles no que prefiran.

Si quieres saber más pregúntale al autor

Guía para o descenso enerxético

Guía para o descenso enerxético

Conseguidos5.201€
de4.250€
100% conseguidos Conseguido!
Galicia se enfrenta al colapso del modo de vida industrial debido al "peak oil" (el cénit de la producción mundial de petróleo). Este libro quiere servir para poner en marcha los profundos cambios que necesitamos, y para hacerlo desde abajo, retomando el control de nuestras vidas y comunidades.
Galiza enfróntase ao colapso do modo de vida industrial debido ao "peak oil" (o cénit da produción mundial de petróleo). Este libro quere servir para poñer en marcha as profundas mudanzas que precisamos, e para facelo desde abaixo, retomando o control das nosas vidas e das nosas comunidades.

¡Gracias! Esta campaña de crowdfunding terminó el 27 de Octubre de 2013.

 
  • Aportando 5€
    21 Mecenas

    LECTOR(A) DIGITAL-MECENAS

    Libro en formato electrónico (PDF).

  • Aportando 9€
    107 Mecenas

    LECTOR(A)-MECENAS

    1 ejemplar del libro.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 14€
    2 Mecenas

    LECTOR(A)-MECENAS INTERNACIONAL

    1 ejemplar del libro.

    (*Envío postal incluído a cualquier lugar del mundo*)

  • Aportando 15€
    22 Mecenas

    LECTOR(A)-MECENAS-SUSCRIPTOR(A)

    1 ejemplar del libro
    + Suscripción a un boletín de e-mail con noticias relevantes sobre el peakoil.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 25€
    48 Mecenas

    MECENAS-DIFUSOR(A)

    3 ejemplares del libro
    + Mención como mecenas en el web.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 35€
    1 Mecenas

    MECENAS con TRADUCCIÓN

    1 ejemplar del libro
    + Traducción al castellano de fragmentos del libro (hasta 5.000 palabras) seleccionados por el/la mecenas
    + Mención como mecenas en el web.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 50€
    28 Mecenas

    ORGANIZACIÓN COLABORADORA BÁSICA o MECENAS-GRAN DIFUSOR(A)

    6 ejemplares del libro
    + Mención como mecenas en el web
    + Mención como mecenas en el libro.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 90€
    8 Mecenas

    ORGANIZACIÓN COLABORADORA o MECENAS-SUPER DIFUSOR(A)

    10 ejemplares del libro
    + Mención como mecenas en el web
    + Mención en el libro con espacio para logotipo.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 120€
    1 Mecenas

    MECENAS con TRADUCCIÓN EXTRA

    2 ejemplares del libro
    + Traducción al castellano de fragmentos del libro (hasta 20.000 palabras) seleccionados por el/la mecenas
    + Mención como mecenas en el web y en el libro.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 150€
    2 Mecenas

    EMPRESA COLABORADORA

    2 ejemplares del libro
    + Encuentro presencial de 2 h en Compostela con miembros de Véspera de
    Nada para conversar sobre las posibles repercusiones del peakoil sobre
    su negocio.

    (*Envío postal incluido a toda España*)

  • Aportando 350€
    0 Mecenas

    COEDITOR INSTITUCIONAL

    25 ejemplares del libro
    + Mención como mecenas en el web
    + Mención en el libro con espacio para logotipo
    + Logotipo en la contraportada
    + Acto conjunto de presentación del libro.

¡Gracias! Esta campaña de crowdfunding terminó el 27 de Octubre de 2013.

 

Blog del proyecto (49)

49 actualizaciones más verlas todas

Autor/a del proyecto

Foto de Asoc. Véspera de Nada
Asoc. Véspera de Nada
A asociación Véspera de Nada por unha Galiza sen petróleo nace coa intención de tender pontes entre todos aqueles colectivos, iniciativas e persoas que buscan un futuro para a nosa terra nun contexto ben achegado de e... Leer más
Asoc. Véspera de Nada tiene 0 proyectos más en verkami. Puedes encontrar más información en http://www.vesperadenada.org