❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

La història d'un teatre lliure

Documental televisivo que repasa los 35 años de historia del Teatre Lliure a través de las experiencias personales y vivenciales, las anécdotas y las opiniones de sus fundadores y de las personas que se han ido incorporando al teatro a lo largo del tiempo y han contribuido a su crecimiento.

Manual

Un proyecto de

Creado en

0
segundos
85
Aportaciones
3.190€
De 3.000€
Aporta al proyecto
Ver proyecto en Català y English

Escoge tu recompensa

O apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto porque simplemente quieres ayudar a hacerlo realidad:

¿CÓMO SERÁ EL DOCUMENTAL SOBRE EL TEATRE LLIURE?

El 1 de diciembre de 1976, un grupo de jóvenes actores, directores y técnicos empezó la aventura de crear una compañía y un teatro estable en catalán en un momento de la historia de nuestro país en el que la tan reclamada libertad de expresión apenas empieza a asomar. El Teatre Lliure levantaba el telón de la sala de la calle Montseny con la obra Camí de nit.

En medio de un panorama teatral incierto, el sueño de ofrecer al público un teatro de arte para todos, un teatro independiente que nació con estructura de cooperativa y vocación de servicio público, se consolidó y se ha convertido en un referente teatral a nivel nacional e internacional.

Pero cualquier proyecto que busque prolongarse en el tiempo pasa por una evolución necesaria, por la adaptación a las nuevas realidades y por el cambio de sus protagonistas. El Teatre Lliure es y ha sido un teatro vivo. Este documental será, pues, un repaso apasionado de aquellos inicios valientes y ambiciosos, y un recorrido por las diferentes etapas evolutivas del teatro, para acabar haciendo un retrato del Teatre Lliure hoy, uno de los teatros más emblemáticos de nuestro país.

¿QUIÉN PARTICIPA EN EL DOCUMENTAL?

La lista de personas que han dibujado la historia del Teatre Lliure es muy larga. El documental incluirá entrevistas con todos los miembros fundadores: Lluís Pasqual, Pere Planella, Lluís Homar, Toni Sevilla, Fermí Reixach, Quim Lecina, Imma Colomer, Josep Minguell, Joan Ferrer, Anna Lizaran, Muntsa Alcañiz, Domènec Reixach y Xavi Clot. Recuperaremos las voces de los desaparecidos Fabià Puigserver, Carlota Soldevila y Josep Montanyès a través de material de archivos sonoros y audiovisuales. La història d'un teatre lliure también incluirá las intervenciones de gente de teatro como Carme Portaceli, Emma Vilarasau, Jordi Bosch o Josep Maria Mestres; críticos de teatro (Joan-Anton Benach); políticos (Ferran Mascarell, Joan Rigol), así como el testimonio de rostros menos conocidos de gente de la casa como Mercè Sindreu o Montserrat Sunyer.

¿POR QUÉ UNA CAMPAÑA DE MICROMECENAZGO?

Hace ya casi 36 años, personas anónimas apoyaron al Teatre Lliure desde sus inicios. Eran los socios protectores. Al principio quizás eran una treintena, pero el boca a boca funcionó y la cifra de socios fue aumentando. Donaban pequeñas cantidades económicas al teatro y, a cambio, tenían derecho a asistir a los preestrenos, recibían la programación de la temporada y participaban en coloquios. Fue una vía exitosa que sirvió para dar apoyo e impulsar al Lliure, y a la vez sirvió para crear un público fiel que en seguida se sintió identificado con una manera de hacer y entender el teatro.

Colgamos nuestro proyecto en Verkami porque, como el Teatre Lliure en su momento, necesitamos el apoyo de la gente a la que le gusta el teatro. Y el micromecenazgo es la fórmula más cercana al boca a boca que funcionó entonces. Nos gustaría que, como el Lliure, el documental aglutine a mucha gente a su alrededor. El dinero que recaudemos servirá para financiar la producción y promoción del documental.

¿CÓMO SERÁ LA PRESENTACIÓN DEL DOCUMENTAL?

El documental se presentará en la sede del Teatre Lliure de Montjuïc. Una de las recompensas que os hemos preparado es poder asistir a este acto. La història d'un teatre lliure también se emitirá por Televisió de Catalunya.

¿QUIÉN IMPULSA EL PROYECTO?

La història d'un teatre lliure es un documental dirigido por los realizadores Manu Benavente y Marga Ninou, con fotografía de Alfons Garrido. Con guión y realización de la productora barcelonesa Manual, cuenta con la coproducción de Televisió de Catalunya y el patrocinio del grupo Mémora.


Grupo Mémora

Seguidnos en Facebook

Seguidnos en Twitter

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

2 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

  • Manual

    Manual
    Autor/a

    más de 11 años

    En estos momentos estamos metidos de lleno en el proceso de postproducción. Así que, de momento, todavía no tenemos fecha para el preestreno. Esperamos poder comunicaros el día en breve.

    Un saludo

  • Uxía Garrido Filgueira

    Uxía Garrido Filgueira

    más de 11 años

    ¿Cuando será el preestreno?

Volver a todas las actualizaciones

#13 / L'herència del teatre independent

El lliure va ser creat per un grup de persones procedents del teatre independent. Josep Minguell, actor i cofundador, en parla a La història d'un teatre lliure.

0 comentarios

Inicia sesión o Regístrate para comentar esta entrada.

#24 / "la història d'un teatre lliure" al Dia Mundial del Teatre 2014

Dins dels actes de celebració del "Dia Mundial del Teatre 2014" (proper 27 de març) s'ha organitzat projeccions del documental "La història d’un teatre lliure" a diferents localitats catalanes (Barcelona, Hospitalet, Manresa i Reus).En aquestes projeccions es podrà veure la versió llarga del documental (105 minuts) i esta previst l'assistència dels directors i responsables de la producció.

Calendari i horaris de les projeccions:

25 de març 2014 - Hospitalet del Llobregat - Auditori Barradas - 18:30
26 de març 2014 - Manresa - Teatre Kursaal - 20:00
27 de març 2014 - Barcelona - Filmoteca de Catalunya - 21:30
28 de març 2014 - Reus - Centre de lectura de Reus - 19:30

#19 / ESTRENA DOCUMENTAL

Hola Mecenes!

Finalment el documental "La història d'un teatre lliure"! ja té data d'emissió. Serà el dissabte 26 d'octubre en el programa El documental del Canal33. 

Els que us agrada el futbol no cal que patiu, s'emet a dos quarts d'onze de la nit i a aquesta hora ja sabrem si el Barça ha guanyat o no...

Així que el documental s'hagi emès, ja podrem enviar el DVD a tots aquells que correspongui.

Una vegada més, agrair-vos moltíssim la vostra participació. Sense vosaltres no hagués estat possible, i no és retòrica.

Esperem que el documental no us decebi... en tot cas, us hem de dir que hem fet la feina amb tot el rigor i el carinyo que hem pogut.

Fins una altra!!!

L'equip de Manual

#18 / Primeres recompenses enviades

Hola mecenes,

Us escrivim per explicar-vos que finalment estem arribant a port.

En aquests moments treballem en els retocs finals d'imatge i en la banda sonora, i esperem que durant el mes de setembre puguem tenir la versió definitiva.

Us informem que disposarem de dues versions: versió DVD i versió televisiva. Al setembre us farem arribar tota la informació corresponent a les estrenes (dates, i horaris).

Les còpies en DVD es distribuiran un cop feta l'estrena a televisió. En el DVD hi trobareu la versió llarga (100 min) i el making of que tot just ara estem acabant de produir.

No volíem perdre l'oportunitat d'agrair-vos de nou el vostre suport i la vostra paciència, i fer-vos arribar les samarretes de mecenes per tal que les pugueu lluir durant l'estiu.

Moltes gràcies i bon estiu!!!

#16 / Dos dies, una altra foto

La Maixa, la gossa de la Carlota Soldevila, sempre era present en els assajos del lliure. Avui li toca el torn a ella... i a l'Anna Lizaran, preparant Camí de nit.

Anna.jpg
Anna.jpg

#15 / Tres dies, tres fotos

Tot a punt perquè dilluns tanquem la campanya a Verkami... i els mecenes augmenten! Tres dies, tres fotos... Avui, Fabià Puigserver durant un assaig de La flauta màgica.

fabia.jpg
fabia.jpg

#14 / Aconseguit!

Ho hem aconseguit! Sí, sí i sí! Amb la vostra ajuda hem assolit la fita dels 3.000 euros que ens havíem marcat com a objectiu. I ara mateix sou 80 els mecenes, una xifra que ens fa molta il·lusió (seran els crèdits més llargs de TV3!)

A tots i a totes moltes gràcies per la confiança que ens dipositeu i esperem poder-vos-la retornar amb escreix.

Una cordial salutació i el més sincer agraïment a tots els mecenes i us convidem, encara aquests darrers dies, a seguir fent difusió i a recomanar el projecte.

gracies.jpg
gracies.jpg

#12 / Esprint final!

En la recta final del nostre projecte a Verkami, us avancem un altre tastet del documental. La societat que va veure néixer el lliure desitjava llibertat. Eren temps d'efervescència social, política i artística. Ens ho explica Joan Ferrer, cofundador.

#10 / De mica en mica s'omple la pica!

Poc a poc el nostre grup de mecenes va creixent, però ara més que mai necessitem el vostre ajut per aconseguir l'objectiu final. Queden només 14 dies de campanya!!!

Gràcies a tots/es

IMG
IMG

#08 / Créixer amb i de la mà del públic

Voleu saber què en pensa la Imma Colomer del suport que el públic ha donat al lliure des fa ja ara 35 anys? Amb el vostre suport La història d'un teatre lliure també va creixent. Ens queden 19 dies per assolir la quantitat objectiu i aconseguir fer més gran la pinya!

#07 / Recompensa a la vista!

Us informem que el disseny de la samarreta ja està decidit. Pengem una foto perquè us imagineu amb ella posada.

Gràcies, micromecenes de La història d'un teatre lliure

Samarretaverkamidef.jpg
Samarretaverkamidef.jpg

#06 / Ja hem aconseguit la meitat!

Ens queden 21 dies i ja hem aconseguit la meitat de l'objectiu.

Moltes gràcies a tots els mecenes que heu fet aportacions i ja formeu part del projecte.

Als que no ho heu fet, encara us animem a fer difusió de la campanya per assolir l'objectiu final.

#04 / L'arxiu d'en Ros Ribas

El fotògraf d'escena Ros Ribas ha estat un observador privilegiat de l'aventura del lliure. El seu arxiu ens ajudarà a construir un fil conductor per explicar-vos el dia a dia d'un col·lectiu que ha deixat una empremta que encara perdura

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies