❗️ Per poder utilitzar Verkami has de fer-ho des d'un altre navegador. Instal·la o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha deixat d'actualitzar el navegador Internet Explorer que estàs utilitzant i ha deixat de ser compatible amb la majoria de llocs web.

Alien-Abili?

El juliol de 2015, trenta persones, “amb” i “sense” discapacitat, conviurem durant 5 dies en un petit poble de Catalunya per, a través d'un taller, reflexionar sobre la discapacitat.

Raúl Ornelas

Un projecte de

Categoria

Creat a

Barcelona
0
segons
22
Aportacions
800€
De 800€
Aporta al projecte
Veure projecte en Castellano, English i Italiano

Escull la teva recompensa

Dona-li suport amb una donació

Aporta sense recompensa
Fes una donació altruista al projecte sense rebre cap recompensa a canvi:

La “alienació” és el fenomen de suprimir i desfer la personalitat de l’individu, controlant i anul·lant la seva llibertat, per crear a una persona depenent dictada pels altres. Podem deixar que les persones amb discapacitat es quedin alienades en la societat que vivim? Y sobretot, què és la discapacitat?

¿Què volem fer?

El juliol de 2015, trenta persones, “amb” i “sense” discapacitat, conviurem durant 5 dies en un petit poble de Catalunya per, a través d'un taller, reflexionar sobre la discapacitat.

Utilitzant el teatre d’improvisació i situació com a medi, arribarem junts a una performance final que representarem al teatre del mateix poble. També realitzarem algunes escenes de teatre social.

¿Com serà el taller?

La primavera de 2014 a prop de Florència, a Itàlia, l'associació cultural dis.forme (www.disforme.org), junt amb la participació de la “Stanza Arcobaleno”, un grup d’activitats educatives i lúdiques format per persones també amb discapacitat intel•lectual; varen promoure un taller teatral per impulsar la reflexió del concepte de “discapacitat”. El taller “alien-abili?” va presentar el seu espectacle el 26 de juny de 2014 a Itàlia on va iniciar el somni d'oferir una consciència diversa sobre la discapacitat.

En una situació social en la qual la discriminació és constant, la implicació per una atmosfera reflexiva s’obre pas amb “alien-abili?” que pretén a través d’exercicis teatrals, improvisació teatral, debats i representacions impulsar la lliure actitud.

Per l'eficàcia demostrada d’aquest taller ens disposem a repetir l’experiència. Aquesta vegada a Borgonyà, una antiga colònia industrial de Catalunya. Convivint sota el mateix sostre durant cinc dies viurem un procés per revolucionar el concepte de la discapacitat.

¿Qui participarà?

Participaran 25 persones. Cinc d’elles en la dinamització del taller i 20 com a participants. La meitat de les persones participants seran persones amb “discapacitat física o intel·lectual” les quals seran buscades i seleccionades principalment a l'àrea de Catalunya. També algunes persones d’Itàlia, que varen participar al taller del 2014, vindran per compartir la seva experiència.

¿Com serà la presentació teatral?

El taller es realitzarà a Espigolart, un centre de residència, art i natura del poble colonial Borgonyà. La obre teatral serà representada en el mateix poble. A voluntat dels participants es podrà també representar en algun espai de la ciutat de Vic.

¿Per què aquesta campanya?

La primera experiència d’aquest taller va ser possible amb pocs recursos i pocs diners. Ara la proposta de repetir-lo convivint cinc dies a una casa residencial suposa diferents exigències econòmiques.

Aquesta vegada, tenim la idea de produir un reportatge documental y fotogràfic de l’experiència, que serà compartit gratuïtament per internet en un futur, així que es pugui compartir part del procés i dels resultats amb un públic més gran.

Verkami és de gran ajuda per fer pública la necessitat de suport econòmic per aquest projecte. Els diners recol·lectats es destinaran a cobrir un percentatge de l’hospedatge i l'alimentació de les persones participants del taller, també serviran per cobrir les necessitats de producció de l'obre, les recompenses del Verkami i la realització del documental.

¿Qui impulsa el projecte?

El taller “Alien-abili?” serà dinamitzat per cinc persones dedicades al teatre, la pedagogia i a la educació social. El projecte serà una col·laboració entre les associacions culturals “dis.forme”, “Lencería cultural” y “Espigolart”.

Algunes de les dinamitzadores del projecte seran: Mercè Piqué una creadora imperfecta, amb valentia i humor, Esmeralda Elizalde una activista social a través del teatre i Raúl Ornelas un experimentador de l'escena i la creació.

+ Info

Per més informacions visiteu:

Pagina web de dis.forme
Facebook de dis.forme
Facebok de Lencería Cultural
Facebok de Espigolart

Preguntes freqüents

Encara no n'hi ha cap publicada

Tens algun altre dubte o pregunta?

Pregunta a l'autor/a

0 comentaris

Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.

#02 / ¡Conseguido, el sueño empieza a ser real!

Bajo la almohada hay más que sueños, y nos habéis ayudado a hacer realidad uno de los nuestros. ¡Gracias! Gracias a todas las personas que han aportado en nuestro verkami, que creen en nuestro proyecto y en un escenario inclusivo. Muchas han sido amigas y colegas, de la vida o virtuales, personas cerca de Barcelona, Borgonya, incluso Italia, Alemania y hasta México. Recibimos su apoyo, y su donativo con el corazón abierto. Gracias a Verkami por organizar una forma diferente de subvención, en estos tiempos muchos proyectos han sido posibles gracias al micromecenazgo y a la actitud de la gente que dona para hacer realidad las obras y proyectos con los que se identifica y que siente necesarios.

Pronto tendrán noticias de Alien-Abili, contaremos todo lo que sucederá en este proyecto del que ya son parte.

Podéis seguir todo el proceso con el HT #AlienAbili

seguir llegint

#01 / Sutilezas entre exclusión, segregación, integración, e INCLUSIÓN

Apostamos por la inclusión en todos los ámbitos, sobre todo en la expresión artística, queremos un escenario abierto a todas y todos, un acceso ilimitado a ese lugar mágico que el escenario es, en el que el intercambio de ideas, energías, sentimientos, sucede, al tiempo que revela ante los ojos de las personas espectadoras la realidad, o partes de la realidad que normalmente pasan desapercibidas, con el objetivo de mostrarlas simplemente, o criticarlas, o mejor aún, TRANSFORMARLAS.

A punto de transformar la realidad.

Lencería Cultural

Dis.forme

EspigolArt

seguir llegint
Fem servir cookies pròpies essencials per poder oferir el nostre servei i de tercers per conèixer l'ús de la pàgina. Política de cookies