❗️ Per poder utilitzar Verkami has de fer-ho des d'un altre navegador. Instal·la o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha deixat d'actualitzar el navegador Internet Explorer que estàs utilitzant i ha deixat de ser compatible amb la majoria de llocs web.

Disc CONVERSANDO CON CECILIA de Lídia Pujol

Necessitem la vostra ajuda per finançar una edició limitada, numerada i signada en vinil del disc “Conversando con Cecilia”.

Lídia Pujol

Un projecte de

Categoria

Creat a

Barcelona
0
segons
171
Aportacions
8.975€
De 4.000€
Aporta al projecte
Veure projecte en Castellano

Escull la teva recompensa

Dona-li suport amb una donació

Aporta sense recompensa
Fes una donació altruista al projecte sense rebre cap recompensa a canvi:

Nou repte!

Tal com estan les coses, la veritat és que ens feia molt respecte i quasi vergonya demanar diners per fer un disc i més encara un doble vinil com si hagués estat realitzat l'any 1976, quan jo tenia 8 anys i la Cecilia 27.

Per això ens vam plantejar de fer-ho amb els mínims necessaris desdibuixant el nostre projecte ideal. Però gràcies a les vostres aportacions, hem aconseguit arribar a l'objectiu en un temps rècord, només en 48h!!!

La vostra generositat ens convida i encoratja a recuperar l'ideal del projecte tal com l'havíem somiat, millorant la qualitat dels materials de fabricació, afegint una il·lustració, un llibret al vinil amb cartes i materials inèdits de Cecilia, i explicant-vos el procés de creació del disc. A més treballaríem en la producció de l'espectacle en format conversa musical per aprofundir en els continguts de les lletres i descobrir la veu profètica d'aquesta dona que ens va deixar unes cançons amb l'esperança que fossin objecte de debat i desvetllador de consciències, ja que en el seu temps no ho van poder ser.

Per fer-ho possible, ens hem marcat la fita d'assolir 8.000 euros. Seguim? Gràcies!!!

Què volem fer?

Necessitem la vostra ajuda per finançar una edició limitada, numerada i signada del disc Conversando con Cecilia. L'edició contindrà un doble disc de vinil amb 20 cançons interpretades per Lídia Pujol i un CD amb els mateixos temes.

L’edició contindrà material sobre el treball de creació del disc i algunes cartes originals de Cecilia que ha conservat i ens ha cedit el músic i folklorista Joaquin Diaz.

"Para algunas personas las cosas importantes de la vida son muy grandes. A mi lo que me hace seguir viviendo es muy pequeño". Aquestes paraules de Cecilia amb les que introduïa en els seus directes Si no fuera porque -una de les seves cançons més radicals-, comparteixen amb el Petit príncep un mateix secret: només s'hi veu bé amb el cor. L'essencial és invisible als ulls

El que desitgem realitzar amb aquest Verkami, és un objecte de culte, quelcom petit que, des de la dignitat de ser qui som i la necessitat de ser acceptats tal com som, representi l'anhel infinit d'estimar i ser estimats.

Portada del disc
Portada del disc

El disc Conversando con Cecilia

La cantautora Cecilia, una noia de veu dolça que cantava cançons desconcertants, va morir en un accident el 3 d'agost de 1976 als 27 anys. Al llarg de la seva trajectòria, Cecilia havia anat desgranant contradiccions, fruit de la dissociació entre el context públic i el privat, i ho convertia en cançó.

En escoltar algunes d'aquestes cançons, Lídia Pujol es va sentir interpel·lada i va voler establir una conversa amb l’autora. Amb la col·laboració de músics i productors, Lídia Pujol ha despullat les cançons dels arranjaments de l’època per fer-les surar a la superfície. Escoltar els missatges de Cecilia amb l'embolcall renovat ens fa retrobar la senzillesa, radicalitat, profunditat i respecte amb què Cecilia cantava les seves inquietuds.

Aquest disc, gràcies a les cintes de casset recentment trobades per la germana de Cecilia, permet descobrir temes inèdits i d’altres que ara es podran escoltar tal com els va composar. Cal tenir en compte que alguns van ser mutilats i d'altres prohibits per la censura de l’època.

Qui era Cecilia?

Cecilia, Evangelina Sobredo (Madrid, 11 d’octubre 1948 - 3 d’agost 1976), era filla d’un diplomàtic espanyol durant el règim franquista. La posició del seu pare li va permetre conèixer altres societats i va ser educada als Estats Units, Jordània, Portugal i el Regne Unit. Quan a la seva primerenca joventut es va instal·lar definitivament a Espanya, inspirada per Bob Dylan -un dels seus referents-, cercà qui la pogués relligar a les seves arrels. Va conèixer llavors el músic i folklorista espanyol Joaquín Diaz i junts van actuar arreu de l’estat espanyol.

Cecilia (Evangelina Sobredo)
Cecilia (Evangelina Sobredo)

Curiosament, el desarrelament respecte a la pròpia cultura catalana de Lídia Pujol, a causa de la dictadura, la portà a fer un camí semblant al de Cecilia a través de diversos músics i musicòlegs fins a arribar al mateix Joaquín Díaz, qui pel seu treball de camp compta amb una de les col·leccions d’enregistraments de música tradicional més riques i nombroses del país.

Lídia Pujol
Lídia Pujol

Entrevista diari Segre: «Guardava les cançons de Cecilia a la recambra del meu inconscient»

Per què Cecilia?

Totes les cançons de Cecilia són una invitació a activar la subjectivitat, a submergir-nos en el nostre espai més íntim, a sondejar les nostres fragilitats. En elles no s'hi jutja, simplement s'hi exposen situacions quotidianes que inquieten i importunen per les seves contradiccions. I és que el ser humà és vulnerable, inconstant i paradoxal. En les lletres de Cecilia afloren els colors de la vida, però també hi reconeixem les arrels, la terra humida i l'adob que els possibiliten. Arrel i orientació no rivalitzen: són dos extrems que es necessiten indefectiblement l'un a l'altre. Són cos i ànima en cada nota, ble i flama. Les seves cançons il·luminen els límits per despertar el desig i l voluntat de transcendir-los. El llegat de Cecilia no només indueix a sentir la profunditat musical i literària: incita a humanitzar la humanitat.

Portada disc Cecilia 2
Portada disc Cecilia 2

Les cançons del disc

1) Para gobernar almas (Teresa de Jesús. Adaptació Lídia Pujol)

2) Se crio en conventos (Lletra i música: E. Sobredo)

3) Gayatri mantra - Veni Creator Spiritus (Vedas; Raban Maur; L. Pujol)

4) Soldadito de plomo* (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

5) Doña Estefaldina (Lletra: Valle Inclán. Música: E. Sobredo)

6) Mi primera comunión (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

7) Equilibrista (Lletra i música: E. Sobredo)

8) Me quedaré soltera (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

9) Ramito de violetas** (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

10) Cíclope* (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

11) Amor de medianoche (Lletra: E. Sobredo. Música: J. C. Calderón)

12) Con los ojos en paz (Lletra i música: E. Sobredo)

13) Si no fuera porque (Lletra i música: E. Sobredo)

14) Donde irán a parar (Lletra i música: E. Sobredo)
[Soundcloud item unavailable]

15) Nada de nada (Lletra i música: E. Sobredo)

16) Mi querida España*** (Lletra i música: E. Sobredo)

TRANSBANDOS

17) Morir (Lletra: M. M. Marçal. Música: O. Roig)
[Soundcloud item unavailable]

18) Gayatri mantra - Veni Creator Spiritus (A capella) (Vedas; Raban Maur; L. Pujol)

19) Poeta i moliner (Lletra: popular yiddish; J. Verdaguer. Música: O. Roig; L. Pujol)

20) Poeta i fangador (Lletra: J. Verdaguer. Música: O. Roig)

[Soundcloud item unavailable]

*Cançó censurada

** Diàleg evolutiu entre la versió en composició recuperada d'assajos i la finalment registrada.

***Cançó parcialment censurada.

Qui som

MÚSICS: Lídia Pujol: veu; Dani Espasa: piano; Pau Figueres: guitarra clàssica i elèctrica; Xavi Lozano: instruments de vent; Dídak Fernández: bateria i percussions; Ismael Alcina: baix elèctric fretless; Carlos Montfort: violí i percussions; Joan Anton Pich: violoncel; Miquel Àngel Cordero: baix i contrabaix; Guillem Aguilar: baix elèctric; Eloi Flores: sintetitzador modular; Pau de Nut: veu; Albert Moraleda: veu.

Producció musical i arranjaments: Carlos Montfort, Dani Espasa, Oscar Roig, Pau Figueres, Lídia Pujol.

Disc enregistrat en gener-febrer de 2020 a l'estudi de l'Albert Moraleda (La Garriga).

Mescles i masterització per Aniol Bestit en The Sound of Wood Studio (Corbera de Llobregat).

Recompenses

A què destinarem les vostres aportacions?

Les vostres aportacions les destinarem a finanzar les mescles de so i masterització del disc, i a fer l’edició del disc en format vinil (edició limitada, numerada i signada de doble vinil + cd).

Calendari previst

L’enviament de les recompenses està previst per la primavera del 2021.

Els disc s’ha enregistrat els mesos de gener i febrer de 2020.

La masterització i les mescles s'han realitzat entre el març-juny de 2020.

Entre el setembre-desembre de 2020 es treballarà en les il·lustracions i el disseny del disc en vinil.

El 14 de novembre de 2020 hi haurà un concert de presentació al Festival Acròbates d’Hospitalet.

La sortida del disc està prevista per la primavera del 2021.

Aquest calendari pot variar per la situació d’alerta sanitària pel covid-19.

+ Info

Lloc web: lidiapujol.com | Youtube:@lidiapujol | Spotify: Lídia Pujol | Facebook: @lidiapujol | Twitter: @lacerimonia | Instagram: @lidiapujoliter | Web Iter Luminis: lacerimoniadelallum.com

Preguntes freqüents

Encara no n'hi ha cap publicada

Tens algun altre dubte o pregunta?

Pregunta a l'autor/a

21 comentaris

Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.

  • Consuelo Casanova Torres

    Consuelo Casanova Torres

    más de 4 años

    Trobe que és un projecte molt interessant! Endavant!

  • Laura Bosch

    Laura Bosch

    más de 4 años

    Feliçíssima combinació entre un Cecilia punyent amb les seves delicades i profundes cançons i les magnífiques interpretacions de Lidia. No m'ho perdo!

  • Edgar Gallart

    Edgar Gallart

    más de 4 años

    ¡Arriba Espanya!

  • Xavi

    Xavi

    más de 4 años

    Moltes gràcies per aquest regal que ens fas Lídia, Molta sort!!!

  • Xavi

    Xavi

    más de 4 años

    Moltes gràcies per aquest regal que ens fas Lídia, Molta sort!!!

  • nforcano@gmail.com

    [email protected]

    más de 4 años

    Que no falti la poesia, sobretot en temps d'incertesa i confusió! Bon viatge endins!

  • nforcano@gmail.com

    [email protected]

    más de 4 años

    Perquè segueixis conversant amb moltes persones més, Lídia! Abraçada!!

  • esteve obradors penina

    esteve obradors penina

    más de 4 años

    Projecte molt interessant, per donar a conèixer el llegat de la malaurada Cecília, una veu única i amb uns textos amb un gran contingut.

  • Montserrat

    Montserrat

    casi 5 años

    Endavant Lidia! un projecte preciós de dues dones!

  • Cinto abellaneda

    Cinto abellaneda

    casi 5 años

    Dos grans dones conversant, un plaer

Tornar a totes les actualitzacions

#01 / Els músics del disc "Conversando con Cecilia" - Part 1: Dani Espasa i Xavi Lozano

Bon dia,

gràcies per ser-hi. Sóc molt afortunada. Tinc tant Amor i tants Miracles per a explicar-vos que amb ma vida no en tinc ni per començar. Per començar agafaré un dels fonamentals, la trobada entre Dani Espasa i Xavi Lozano.

Dani Espasa i Xavi Lozano a l
Dani Espasa i Xavi Lozano a l'estudi de l'Albert Moraleda durant l'enregistrament del disc.

Del Dani vaig escoltar unes poques notes en un concert de la Maria del Mar Bonet. Cada una d'elles, com estrelles enmig la foscor infinita, em va meravellar. El vaig anar a buscar i es va deixar trobar. Des d'aleshores orienta el meu camí en nom de la Bellesa.

Xavi Lozano a l
Xavi Lozano a l'estudi de l'Albert Moraleda durant l'enregistrament del disc. Amb Carlos Montfort i Albert Moraleda.

Al Xavi el vaig conèixer en el concert d'un altre dels grans, Eliseo Parra. A la porta del Luz de gas, la Maria del Mar amb crosses i jo fèiem cua. S'hi va a costar un noi salvatge i li va preguntar "Et puc tocar la crossa?". La mirada de desconcert va fer que s'hagués d'explicar... Finalment el Xavi no li va tocar la crossa a la Maria del Mar. Quan el vam veure a l'escenari ho vam entendre tot. Sempre recordo aquella anècdota i les melodies que brollaven del seu alè representant la innocència d'aquell nen que jugant ens mostra el perquè de tot plegat. Sabia que quan es coneguessin amb el Dani entre els dos crearien constel·lacions musicals que es recordaran per sempre més. Aviat farà vint anys que caminem junts en comunió.

De l'Albert Moraleda i el Carlos Montfort ho en parlaré "demà".

0 comentaris

Inicia sessió o Registra't per comentar aquesta entrada.

#03 / Gràcies de tot cos i ànima

Aquest mateix diumenge, en què el festival Escena Poblenou que amb tot l’esforç de les persones que el sostenen, s’ha realitzat amb la participació de Cecilia, Marina Garcés i jo mateixa en conversa a tres, s’acabava el VERKAMI amb 8.900 euros en aportacions. Torno a experienciar que no som res sense els altres, que jo sóc nosaltres i no sols fareu possible la producció i la materialització d’aquest doble vinil de cançons de Cecilia, heu dignificat la meva veu al servei de les paraules de Cecilia que avui són meves i vostres. No hi ha més que cuidar-nos els uns als altres i apostar pel que creiem que pot fer d’aquest un món humanament habitable pels nostres fills.

Suposo que com Cecilia i jo mateixa en algun moment, us heu sentit Nada de nada.

Dies abans del confinament de l’11 de març 2020, estava pletòrica peregrinant pels camins d’Urueña a l’encontre de Joaquin Diaz, amic personal d’Eva (Cecilia) i una de les persones que més va sentir l’ànima i la vàlua d’aquella

seguir llegint

#02 / Gràcies!!! Fita aconseguida! Ens marquem un nou repte

Hola Amics,

Tal com estan les coses, la veritat és que ens feia molt respecte i quasi vergonya demanar diners per fer un disc i més encara un doble vinil com si hagués estat realitzat l'any 1976, quan jo tenia 8 anys i la Cecilia 27.

Per això ens vam plantejar de fer-ho amb els mínims necessaris desdibuixant el nostre projecte ideal. Però gràcies a les vostres aportacions, hem aconseguit arribar a l'objectiu en un temps rècord, només en 48h!!!

La vostra generositat ens convida i encoratja a recuperar l'ideal del projecte tal com l'havíem somiat, millorant la qualitat dels materials de fabricació, afegint una il·lustració, un llibret al vinil amb cartes i materials inèdits de Cecilia, i explicant-vos el procés de creació del disc. A més treballaríem en la producció de l'espectacle en format conversa musical per aprofundir en els continguts de les lletres i descobrir la veu profètica d'aquesta dona que ens va deixar unes cançons amb l'esperança que fossin objecte de debat i

seguir llegint

#01 / Els músics del disc "Conversando con Cecilia" - Part 1: Dani Espasa i Xavi Lozano

Bon dia,

gràcies per ser-hi. Sóc molt afortunada. Tinc tant Amor i tants Miracles per a explicar-vos que amb ma vida no en tinc ni per començar. Per començar agafaré un dels fonamentals, la trobada entre Dani Espasa i Xavi Lozano.

Dani Espasa i Xavi Lozano a l
Dani Espasa i Xavi Lozano a l'estudi de l'Albert Moraleda durant l'enregistrament del disc.

Del Dani vaig escoltar unes poques notes en un concert de la Maria del Mar Bonet. Cada una d'elles, com estrelles enmig la foscor infinita, em va meravellar. El vaig anar a buscar i es va deixar trobar. Des d'aleshores orienta el meu camí en nom de la Bellesa.

seguir llegint
Fem servir cookies pròpies essencials per poder oferir el nostre servei i de tercers per conèixer l'ús de la pàgina. Política de cookies