❗️ In order to use Verkami you must do it from another browser. Install or enter from: Microsoft Edge, Chrome or Firefox. Microsoft has stopped updating the Internet Explorer browser you are using and it is no longer compatible with most websites.

4a EDICIÓ DE VINS DE BRESSOL

Volem fer néixer el nostre primer vi negre amb Sumoll, elaborat en àmfora de terrissa, per continuar explicant les històries del Penedès.

Amat Montané

A project of

Category

Created in

Sant Miquel d'Olèrdola
77%
14
days
64
Pledges
4.649€
From 6.000€
Contribute to the project
View project in Castellano

Choose your reward

Support it with a donation

Contribute without a reward
Donate to the project without receiving any reward:

NEIX EL NOSTRE PRIMER VI NEGRE DE SUMOLL

Aquest 2026 volem elaborar el primer vi negre d’AMAT MONTANÉ

Un Sumoll del Penedès criat en àmfora de ceràmica.

Un vi fresc, vibrant i ple d’identitat. Un vi que recupera una de les varietats més emblemàtiques del nostre territori. El Sumoll és una de les varietats negres més identitàries del Penedès.

I volem fer-lo possible amb vosaltres.

Cada verema ens ha fet créixer una mica més: com a persones, com elaboradors i com a projecte.

Ara sentim que ha arribat el moment de fer un nou pas.

SUMOLL, CARÀCTER PUR!

Sumoll
Sumoll

Durant molts anys va ser una varietat poc valorada:

  • Difícil de treballar, amb molta acidesa i considerada massa rústica.

  • Una varietat gairebé indomable, tant a la vinya com al celler.

Però precisament això és el que avui la fa tan especial.

El Sumoll és una varietat de maduració tardana i, durant anys, sovint es collia massa aviat, abans d’arribar al seu punt òptim.

Ara, amb l’avanç de les maduracions provocat pel canvi climàtic, el Sumoll es pot collir en millors condicions i mostrar una cara molt més fina, fresca i elegant.

Gràcies al treball de molts viticultors i cellers que han continuat apostant per varietats autòctones, avui el Sumoll viu un moment únic.

I nosaltres volem formar part d’aquesta nova mirada.

LA SUMOLL, UNA JOIA DEL PENEDÈS

El segon gran pas d’aquest projecte és elaborar aquest vi en una àmfora de ceràmica.

àmfores
àmfores

Un material viu i natural que ens permetrà criar el Sumoll d’una manera més pura, delicada i respectuosa.

L’àmfora acompanya el vi lentament, preservant-ne la frescor, afinant-ne l’acidesa i deixant que el Sumoll s’expressi amb més llibertat.

Una manera ancestral d’entendre el vi. Més connectada amb la terra, el temps i l’origen.

EL CAMÍ FET FINS AVUI.

Cada mecenatge ha estat molt més que una campanya. Ha estat una manera de continuar fent créixer aquest projecte amb honestedat, sense córrer més del compte i sense perdre mai l’essència.

  • 1ª Edició (2023): Ens va ajudar a afrontar la verema i definir els nostres primers vins com a celler AMAT MONTANÉ

  • 2ª Edició (2024): Vam poder incorporar una bota de castanyer per continuar explorant els orígens del Penedès i elabora IGIGA , el nostre vi brisat.

  • 3ª Edició (2025): Vam poder elaborar un vi escumós de llarga criança, amb més amb un cupatge molt especial.

SOM ELABORADORS D´AVENTURES

Gràcies a tots els mecenes AMAT MONTANÉ es un petit celler que fem petites aventures.

IGIGA - ViCICLISTA - SIRENI - NAVEGANTS
IGIGA - ViCICLISTA - SIRENI - NAVEGANTS

Cada un del vins elaborats explica un fet, un relat, una petita aventura que explica el nostre Penedès.

Ho fem amb les varietats i la vinificació que ens explica d´on venim i on anem.

LA VOSTRA CONFIANÇA HA DONAT FRUIT

IGIGA i ViCICLISTA han estat seleccionats a la guia Catalunya 2026 de Tim Atkin Master of Wine.

L’informe ha tastat més de 1.000 vins catalans i recull una selecció de 942 referències del territori.

Els dos vins han obtingut 89 punts, entrant dins la selecció publicada de la guia.

La Guia de vins del Tim Atkin és Master of Wine, un referent mundial. És un premi de totes i tots.

Aquest reoneixement també és vostre
Aquest reoneixement també és vostre

ENS PRESENTEM.

Som el Carles Amat i la Maria Montané. Hem nascut entre pàmpols i bombolles, entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Miquel d’Olèrdola, a la comarca del Alt Penedès (BCN)

Som la Maria i el Carles
Som la Maria i el Carles

L’any 2023 vam iniciar la nostra aventura amb un objectiu molt clar: elaborar vins ecològics i explicar, a través de cada vi, les històries, els paisatges i les empremtes que han donat forma al nostre Penedès.

Volem que el model socioeconòmic al Penedès sigui la viticultura.

D'ON VENIM ON VOLEM ANAR...

Els primers records que tenim és jugant per les vinyes, collint i ajudant a casa els avis. Era la festa del setembre on el món es parava, on les carreters i camins tenien olor de most i raïm.

Verema familiar a Cal Salines
Verema familiar a Cal Salines

Endevines quin raïm té el Carles a la mà?

ON DESTINAREM LES VOSTRES COMPRES.

Les vendes anticipades dels nostres vins es destinaran una part per comprar de l'àmfora i l´altre part a costejar part de les despeses de la vinificació del nou vi.

Tenim un repte i és arribar a 6.000 € en 40 dies

Verkami funciona amb model tot o res: si assolim l’objectiu, el projecte tira endavant; si no, no es cobra cap aportació.

AQUEST 2026 US VOLEM CONVIDAR A SER MECENES!!

LES RECOMPENSES EXCLUSIVES.

Com sabeu, les recompenses són fonamentalment i també detalls exclusius.

  • Obtindràs una placa de cava commemorativa del nostre celler ed. limitada als mecenes de Verkami.

  • Un vi escumós ancestral de Sumoll edició limitada, tret del nostre celler privat on elaborem els vins experimentals.

  • Poder adquirir els nostres vins amb preus preferents.

  • Tots els mecenes tindran una invitació per a 2 persones per poder gaudir de la festa de presentació on farem un tast, maridatge de productes de proximitat i els nostres vins.

Cada any és tot un èxit!!

Festa de presentació 2025

Feta Mecenes 2024
Feta Mecenes 2024

Festa 2024
Festa 2024

Les recompenses s’entregaran durant el mes de juny de l'any vinent, un cop tinguem embotellats tots els vins.

ENTRE TOTES I TOTS HO FAREM POSSIBLE.

Fa tres veremes que caminem junts. I si hem arribat fins aquí, ha estat gràcies a cada persona que ha confiat en nosaltres, en els nostres vins i en la manera com entenem aquest projecte.

Avui volem fer un nou pas: fer néixer el primer vi negre d’AMAT MONTANÉ i continuar explicant el Penedès a través del vi, la terra i la memòria.

Si vols formar part d’aquesta nova verema compartida, ens encantaria tornar a fer-la amb tu!!.

+ Info

Et convidem a seguir-nos per les nostres xarxes socials, Instagram, Facebook o YouTube.

I si ens vols conèixer una mica més, compartim amb tu el nostre compte d'instagram personal.

FAQ

There are none published yet.

Do you have any other queries or questions?

Ask the author

2 comments

If you are already a sponsor, please Log in to comment.

  • Josep CC

    Josep CC

    14 days

    Som-hi, cal gent jove amb empenta per què no es perdin terres i tradicions

  • Lluís Bertran Rafecas

    Lluís Bertran Rafecas

    24 days

    Un excel.lent projecte de nou, que permet compartir experiencies i formarne part. Felicitats i gracies!!

#02 / 15 Dies // 15 Días

Hola,

Fa només 15 dies que vam començar aquesta aventura i ja hem arribat al 62% del nostre objectiu. ❤️

Més de la meitat del camí per aconseguir els 6.000 € que ens permetran afrontar la verema 2026 i comprar l'àmfora on elaborarem el nostre nou vi.

Cada aportació, cada missatge i cada mostra de confiança ens recorda que aquest projecte no el construïm sols.

Si encara no hi has participat, ens encantaria que formessis part d'aquesta història. I si ara no és el moment, una altra manera molt valuosa d'ajudar-nos és compartint l'enllaç del Verkami amb amics, familiars o persones que estimen el vi i els projectes petits com el nostre.

Entre tots, aquest vi serà una realitat.

Gràcies per creure-hi

CAS//

Hola!!

Hace solo 15 días que comenzamos esta aventura y ya hemos alcanzado el 62% de nuestro objetivo. ❤️

Más de la mitad del camino para conseguir los 6.000 € que nos permitirán afrontar la vendimia de 2026 y adquirir la ánfora donde elaboraremos nuestro

read more

#01 / Primera Setmana // Primera Semana

Hola!

Ja ha passat la primera setmana de campanya i volem compartir amb vosaltres com avança el projecte.

Gràcies al vostre suport ja hem aconseguit el 35% de l'objectiu. Estem molt contents i il·lusionats de veure com aquest nou repte comença a fer-se realitat.

A més, les previsions per a la verema 2026 són molt bones. La climatologia d'aquest any ens fa ser optimistes i tot apunta a una collita de gran qualitat.

També hem començat a treballar amb la casa de les àmfores per definir quin model s'adapta millor a l'elaboració d'un vi negre de Sumoll, buscant la millor opció perquè aquest vi expressi tota la seva personalitat.

Les formes i mides de les amfores fan que hi hagi moviments interns del vi ajudant a definir el vi.

àmfora tipus DOLIUM
àmfora tipus DOLIUM

read more
We use essential cookies to provide our service and third-party cookies to track the usage of the page. Cookie Policy