❗️ Per poder utilitzar Verkami has de fer-ho des d'un altre navegador. Instal·la o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha deixat d'actualitzar el navegador Internet Explorer que estàs utilitzant i ha deixat de ser compatible amb la majoria de llocs web.

SEXUALITATS, GUIA INCLUSIVA PER A ADOLESCENTS ESCRITA PER ISA DUQUE I IL.LUSTRADA PER LYONA

LIibre d'educació sexual per a adolescents sobre SEXE, PLAER, DIVERSITAT I CONSENTIMENT.

0
segons
1.038
Aportacions
20.416€
De 12.500€
Aporta al projecte
Veure projecte en Castellano

Escull la teva recompensa

Dona-li suport amb una donació

Aporta sense recompensa
Fes una donació altruista al projecte sense rebre cap recompensa a canvi:

NOTA! (EL LLIBRE S’EDITA EN VERSIÓ CATALANA I EN VERSIÓ CASTELLANA)Quan acabi el crowdfunding, t'enviarem un formulari per tal que ens indiquis en quin idioma vols que t'enviem el llibre.

PRESENTACIÓ

PER QUÈ CAL UN LLIBRE SOBRE SEXUALITATS PER A ADOLESCENTS?

A l’era de la informació virtual, per què cal un llibre sobre sexualitats per a adolescents?

PORTADA
PORTADA

Famílies amb adolescents (o futurs adolescents) a casa?

Recordeu el moment en què vau començar a tenir curiositat pel sexe?

Pot ser que ja a la infància féssiu preguntes sobre diferències físiques (penis, vulva, etc.) o sobre com es fan els nadons…

Però amb el desvetllament hormonal de l’adolescència, segur que us va entrar una necessitat imperiosa de saber-ne més, de pensar i pensar i tornar a pensar en sexe. Aquesta cerca natural i urgent de respostes, tant sobre «el nostre cos», sobre l’atracció cap a altres persones, sobre com fer petons, com tocar, com diantre funciona això de la trobada sexual…, en aquell moment tenia poques respostes i, a més, eren o bé poc fiables o bé poc completes. Però avui dia…

SEXUALITATS
SEXUALITATS

En fas 40 i entens, per fi, que el sexe de les pel·lícules NO està basat en fets reals.

I si ho haguessis sabut amb 14 o 15?

Si teniu adolescents a casa, deuen estar passant pel mateix procés? Doncs sí, és clar. Potser ja heu tractat el tema, potser penseu que ja no cal fer «la xerrada», potser ni us ho heu plantejat. Però hi ha una cosa segura: d’informació, els n’arriba. Molta.

Qui els la dona? Pot ser un col·lega, una youtuber o un tiktoker, un profe de biologia que fa el que pot, una pila de sèries que romantitzen l’amor tòxic i redueixen el sexe a penetració o, el pitjor de tot, el porno.

O els expliquem tota la veritat, o el porno els explicarà tota la mentida.

Mai, en tota la història de la humanitat, hem tingut a l’abast tanta quantitat d’informació, incloent-hi tot tipus de continguts sobre sexe.

I mai no ha estat tan complicat quedar-nos amb la informació adequada. Qui filtra? Com sabem quina és l’adequada? Com distingir la veritat i la mentida en un món dominat per algoritmes?

I tot, en un moment en què parlar de sexe «ven» i hi ha molta gent creant contingut sense una mirada crítica o formació específica.

Normalment, les vies d’informació principals sobre sexualitat són:

  • EL PORNO Segurament la via més greu, perquè deforma l’experiència sexual i normalitza pràctiques sexistes, racistes, carregades de violència… i amb uns cossos irreals.

  • LES PEL·LÍCULES Igual de perillosa, perquè normalitzen i idealitzen falsos estàndards: se centren en l’heterosexualitat i posen la penetració-orgasme al centre i romantitzen relacions tòxiques.

  • EL CENTRE EDUCATIU, que (quan ho fa) sol centrar-se més en els perills del sexe (MTS o embarassos no planificats) que en el plaer. I acostuma a ser tan avorrit… És estrany trobar professionals que connectin adequadament amb la classe i, per tant, no sorgeixen les preguntes (ni les respostes) adequades.

  • LA FAMÍLIA. Moment incòmode com n’hi ha pocs. Aquí, depèn dels valors, de les creences, de la formació, dels prejudicis, dels traumes, de les pors... Una infinitat de variables que poden distorsionar o reduir tota l’amplitud de la sexualitat humana.

  • EL GRUP PROPER. Amics i amigues, gairebé sempre en la mateixa situació d’incertesa, que també comparteixen la pressió per aparentar saber més del que saben, sobretot en el terreny sexual.

Aleshores, què necessitem? D’una banda, la informació veraç, adequada i actualitzada. De l’altra, la frescor, la naturalitat que permetin una conversa sense filtres, que connecti amb qualsevol adolescent. I un format que perduri…

CHARLEMOS DE GENITALES
CHARLEMOS DE GENITALES

LA NECESSITAT D’AQUEST LLIBRE

A l’era del porno, les xarxes socials, les app de cites ràpides, els filtres, el postureig i la immediatesa, presentem: UN LLIBRE!

Sí, un llibre. Amb informació real, contrastada, impresa!, duradora, un material que es pot agafar, tocar, que requereix certa concentració, certa calma. Però, això sí, també una lectura fàcil, interessant, divertida i que parla el seu llenguatge!

Imagina’t que, amb 15 anys, el teu millor amic tingués un màster en sexologia. Més o menys llegir aquest llibre és així.

LES AUTORES

Escrit per Isa Duque @lapsicowoman i il·lustrat per Lyona @lyona_ivanova.

Isa Duque és sexòloga i psicòloga especialitzada sobretot en la generació Z, amb una llarga trajectòria de formació, tallers i xerrades a instituts i autora del llibre Acercarse a la generación Z.

Lyona fa anys que il·lustra i publica a les xarxes sobre sexualitat amb una mirada que desterra els mites de la cultura dominant. És autora del llibre Sex-¡oh!.

Així doncs, s’han acabat els #SexFake o les boles sobre sexualitat, els prejudicis, la teoria avorrida, les vergonyes o la informació que es queda a mitges. Parlem amb naturalitat sobre els genitals, el consentiment, la masturbació, l’acceptació del cos, la diversitat, la virginitat, el plaer, les pràctiques sexuals amb noms estranys, les olors, els fluids, les mides, els pèls, els desitjos… Tots els temes que han sorgit als tallers de l’Isa amb joves reals i amb famílies reals. Il·lustrats amb un estil únic, natural, ple de detalls i personalitat.

ISA DUQUE
ISA DUQUE

LYONA
LYONA

AUTORAS
AUTORAS

ÍNDEX

Ah, i no només per a adolescents, perquè..., ep!, com a mares o pares, quan el llegim tenim pensaments com ara: “El que m’hauria estalviat si hagués sabut això”, “Saber això altre m’hauria anat genial”, “Uf, llavors això és normal!”. Perquè, no ens enganyem, moltes vegades, les persones adultes que se suposa que hem de fer «la xerrada» en realitat també ens cal. En resum, el llibre feia falta ARA MATEIX.

I recordeu: EN AQUEST CAS, ÉS MOLT MILLOR EL LLIBRE QUE QUALSEVOL PEL·LÍCULA.

RECOMPENSES

RECOMPENSA DESTACADA, SOLAMENT 100 MECENES

1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + LÀMINA TAMANY A5 + POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.............25 EUROS

REBRÀS 1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + 1 LÀMINA TAMANY A5 + 1 POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.

LLIBRE EN FORMAT DIGITAL............. 8 EUROS

REBRÀS EL LLIBRE EN FORMAT DIGITAL A QUALSEVOL LLOC DEL MÓN.

[

](https://www.verkami.com/projects/36666-sexualidades-guia-inclusiva-para-adolescentes-escrita-por-isa-duque-e-ilustrada-por-lyona/checkout/235464)

1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.............................16 EUROS

REBRÀS 1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + 1 POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.

[

](https://www.verkami.com/projects/36666-sexualidades-guia-inclusiva-para-adolescentes-escrita-por-isa-duque-e-ilustrada-por-lyona/checkout/235465)

1 LLIBRE EN PAPER + LLIBRE DIGITAL + UNA POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES......................23 EUROS

REBRÀS 1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + LLIBRE DIGITAL + POSTAL DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.

1 LLIBRE + POSTAL DE REGAL (ENVIAMENT A EUROPA)................................24 EUROS

REBRÀS 1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + POSTAL DE REGAL + ENVIAMENT A QUALSEVOL PAÍS D’EUROPA.

1 LLIBRE + POSTAL DE REGAL (ENVIAMENT A LA RESTA DEL MÓN)................................29 EUROS

REBRÀS 1 EXEMPLAR DEL LLIBRE + POSTAL DE REGAL + ENVIAMENT A QUALSEVOL PAÍS FORA D’EUROPA.

[

](https://www.verkami.com/projects/36666-sexualidades-guia-inclusiva-para-adolescentes-escrita-por-isa-duque-e-ilustrada-por-lyona/checkout/235468)

2 LLIBRES + 2 POSTALS + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES..........30 EUROS

REBRÀS 2 EXEMPLARS DEL LLIBRE + 2 POSTALS DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES

[

](https://www.verkami.com/projects/36666-sexualidades-guia-inclusiva-para-adolescentes-escrita-por-isa-duque-e-ilustrada-por-lyona/checkout/235470)

5 LLIBRES + 5 POSTALS + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.......... 70 EUROS

REBRÀS 5 EXEMPLARS DEL LLIBRE + 5 POSTALS DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES

[

](https://www.verkami.com/projects/36666-sexualidades-guia-inclusiva-para-adolescentes-escrita-por-isa-duque-e-ilustrada-por-lyona/checkout/235471)

10 LLIBRES EN PAPER + 10 POSTALS + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES.............................125 EUROS

REBRÀS 10 EXEMPLARS DEL LLIBRE + 10 POSTALS DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES

GRAN MECENES .........................250 EUROS

REBRÀS 5 EXEMPLARS DEL LLIBRE + 5 POSTALS DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES + BÀNER DE COL·LABORADOR DURANT UN ANY AL WEB DE SAVANNA BOOKS

SUPERMECENES .......................500 EUROS

REBRÀS 10 EXEMPLARS DEL LLIBRE + 10 POSTALS DE REGAL + DESPESES D’ENVIAMENT GRATUÏTES A LA PENÍNSULA, LES BALEARS I LES CANÀRIES + EL TEU NOM DE SUPERMECENES AL LLIBRE + BÀNER DE COL·LABORADOR DURANT UN ANY AL WEB DE SAVANNA BOOKS

Qui som

SAVANNA BOOKS, segell editorial en el qual neix la revista Pantera, és una editorial amb un enfocament ecològic, social i educatiu. Formem un equip de docents, biòlogues, ecòleg, redactors, fotògrafes, il·lustradores i dissenyadors. Abans que res, som una emprenedoria que vol crear un impacte ecosocial positiu, amb l’objectiu de crear llibres i una revista que inspirin al canvi de paradigma tan necessari ara mateix, en un moment crucial de canvi climàtic i injustícia social.

CRISTINA CAMARENA

CRISTINA CAMARENA
CRISTINA CAMARENA

Soc fundadora i editora de l’editorial Savanna Books i de la revista Pantera. Amb més de vint anys d’experiència docent, començo a emprendre el 2008 en el sector editorial amb un primer projecte, Kireei, que el 2018 s’acaba transformant en l’editorial Savanna Books, un projecte editorial amb enfocament ecosocial.

LA IMPREMTA

IMPRÈS EN KM 0 AMB PAPER CERTIFICAT

A SAVANNA BOOKS treballem amb impremta local km 0. Fa deu anys que treballem amb la impremta Fernando Gil, amb seu a Tavernes Blanques, València.

Treballem amb la impremta Fernando Gil perquè els nostres valors com a editorial són de consum local i sostenible, i apostem per una impremta de km 0, que cuida la sostenibilitat.

A què destinarem les vostres aportacions

Les aportacions es destinaran a:

LA IMPRESSIÓ DE LA PRIMERA TIRADA TANT EN CATALÀ COM EN CASTELLÀ

DISSENY I MAQUETACIÓ DEL LLIBRE

Calendari previst

NOVEMBRE DEL 2023..... ACABA EL VERKAMI I EL LLIBRE S’ACABA DE PREPARAR PER A IMPREMTA.

GENER DEL 2024..... EL LLIBRE ENTRA A IMPREMTA.

FEBRER DEL 2023..... SORTIDA D’IMPREMTA I ENVIAMENT A CASA VOSTRA.

+ Info

Aquests són el nostre web i xarxes socials

WEB DE SAVANNA BOOKS

INSTAGRAM DE SAVANNA BOOKS

INSTAGRAM DE ISA DUQUE LA PSICOWOMAN

INSTAGRAM DE LYONA

Preguntes freqüents

  • El llibre es publica en català i castellà?

    Sí, quan acabe el Verkami us enviarem un formulari on podreu triar idioma.

Tens algun altre dubte o pregunta?

Pregunta a l'autor/a

35 comentaris

Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.

  • Brooke86

    Brooke86

    más de 1 año

    Hola!

    Hace mucho que rellené el formulario y sigue sin llegar nada. Cuándo lo mandáis? Gracias

  • Karmen López Carmona

    Karmen López Carmona

    más de 1 año

    Hola, ¡muy buenos días!

    ¿Se han enviado los formularios ya? Es que no me ha llegado y no se si se debe a algo o es que aun no se han mandado. Gracias

  • GabiDraculina

    GabiDraculina

    más de 1 año

    Hola, se han enviado formularios para este mecenas? No he recibido nada y no sé si por algunmotivo o por si aún no se han enviado. Gracias

  • Laura

    Laura

    más de 1 año

    Os deseo toda la suerte del mundo con este proyecto! No me cabe duda del valor de su contenido, Isa!

  • Mari Carmen López

    Mari Carmen López

    más de 1 año

    Deseando recibir esta maravilla, seguro que me será súper útil

  • Aliciasango

    Aliciasango

    más de 1 año

    Me chifla 💕

  • clarilus

    clarilus

    más de 1 año

    Gran traballo! ;)

  • Inako24

    Inako24

    más de 1 año

    ¡Gran iniciativa! Muchas ganas de que llegum el libro.

  • Fani & Fuco

    Fani & Fuco

    más de 1 año

    Moitas grazas polo voso proxecto. É moi necesario

  • Bichitos Lectores

    Bichitos Lectores

    más de 1 año

    Me ha encantado. Enhorabuena de parte de Rubén y Mariló, de Bichitos Lectores. Seguro que vale muchísimo la pena. 😘

#04 / ¡Millones de gracias!

Estimados mecenas del libro SEXUALIDADES / SEXUALITATS,

Os enviamos este mensaje para agradeceros la fantástica acogida que le habéis dado al libro SEXUALIDADES - SEXUALITATS.

Todo el equipo y las autoras estamos felices y nos ponemos en marcha desde hoy para que la fecha de febrero sea la fecha en la que lo tengáis en vuestras manos.

En breve os enviaremos un formulario para que nos dejéis vuestra dirección e idioma del libro seleccionado.

¡Un abrazo enorme!

Equipo SAVANNA

seguir llegint

#03 / ¡RECTA FINAL!

Estimados/as mecenas,

Estamos a 30 horas del final del crowdfunding de Sexualidades/ Sexualitats.

Este mensaje para agradeceros en nombre de todo el equipo de la editorial Savanna books y de las autoras, Isa Duque y Lyona, vuestras aportaciones para hacer que este libro sea realidad.

Hemos pasado ya el objetivo marcado, pero queremos que el libro llegue al máximo de personas porque es una publicación hiper necesaria, como nos habéis comentado muchos.

Reenviad este mensaje a los contactos que penséis que les puede interesar el libro, os lo agradecemos muchísimo.

Un abrazo enorme!

Cris Camarena /editora

seguir llegint

#02 / La preocupación por el porno en Internet

Estimados mecenas,

Hemos llegado al ecuador de la campaña de SEXUALIDADES alcanzando un 122% del objetivo, estamos felices de ver la buena acogida que está teniendo el libro de Isa Duque y Lyona editado por Savanna books en castellano y catalán.

Una de las claves (y no la única) sabemos que es por la preocupación que nos produce a las familias la proliferación de porno en internet en formatos envueltos de agresividad.

En SEXUALIDADES Isa Duque dedica una buena porción del libro a qué hacer como padres/madres para paliar en buena medida los efectos de este contacto directo a través de las pantallas.

Isa Duque es sexóloga, psicóloga y experta precisamente en la Generación Z. Realiza talleres en todo nuestro territorio en institutos de secundaria sobre todo.

Su cercanía con la generación de adolescentes en la que están nuestros hijos/as la convierte en un referente para transmitir una cultura del cuidado, de salud mental y de consentimiento que sabemos tan necesaria para

seguir llegint

#01 / ¡A punto de conseguirlo!

Estimados/as mecenas de SEXUALIDADES,

Un mensaje cortito de agradecimiento por la fantástica respuesta que le habéis dado a SEXUALIADES: GUÍA INCLUSIVA SOBRE SEXO, PLACER, DIVERSIDAD Y CONSENTIMIENTO.

Estamos rozando el 90% del objetivo en menos de una semana.

Tanto Savanna books como las autoras, Isa Duque y Lyona os mandamos millones de gracias.

Si tenéis amigos/as y contactos que sabéis que le puede interesar, por favor, reenviadles este mensaje.
¡Un abrazo grande!

seguir llegint
Fem servir cookies pròpies essencials per poder oferir el nostre servei i de tercers per conèixer l'ús de la pàgina. Política de cookies