❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

Andrea Down - Helado de huevos fritos

"Helado de huevos fritos" es el primer cómic de la colección "lahormigaseca" que recopila las tiras de Andrea, una chica con síndrome de Down que mira el mundo de un modo diferente, seguramente el correcto.

Manel Cruz

Un proyecto de

Categoría

0
segundos
77
Aportaciones
2.165€
De 2.120€
Aporta al proyecto
Ver proyecto en Català

Escoge tu recompensa

O apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto porque simplemente quieres ayudar a hacerlo realidad:

ESTO, ¿DE QUÉ VA?

El objetivo de este proyecto es la edición de un cómic recopilatorio de las tiras que he ido publicando en el webcómic Andrea Down.

Este webcómic, que se publica en catalán y en castellano, está protagonizado por una chica con síndrome de Down. La acompañan su padre (Fede) y su hermano (Pol).

Además de las tiras ya publicadas, descubriremos tiras inéditas y colaboraciones de otros artistas que confirmaré durante el proyecto.

El formato del cómic será de tamaño A5 horizontal, acabado rústico, impresión digital en color y con 100 páginas.

Mi deseo es que este libro no se quede sólo y sea el primer cómic de la colección "lahormigaseca".

¿QUIEN SOY YO?

Me llamo Manel. Soy informático titulado y, de momento, pago las facturas picando teclas, rellenando hojas de cálculo y haciendo planificaciones.

Mi alter ego es un dibujante clandestino de cómics que ha colaborado en diferentes publicaciones, actualmente en "elsot.cat" (Diario digital de Sant Quirze del Vallès), en el semanario "La Directa" y en "El web negre". A parte, edito los webcómics Nicolau, el gusano adicto al sexo y Andrea Down.

De hecho, no sé quién es el alter ego de quién. Podéis ver más sobre mí en La hormiga seca.

ESTE PASTIZAL QUE PIDO, ¿PARA QUÉ ES?

Con vuestras aportaciones cubriremos el coste de la impresión. Será una tirada de 400 ejemplares: 200 en catalán y 200 en castellano. También realizaré una tirada exclusiva de chapas para los mecenas.

LAS RECOMPENSAS

A partir de los 10 euros la recompensa incluirá una chapa exclusiva y a partir de los 20 euros una "foto" con Andrea. La "foto" es un dibujo en formato digital donde el personaje que posa con Andrea aparecerá personalizado con la caricatura del mecenas. Este dibujo lo enviaré por correo electrónico.

La recompensa de 70 euros es un "cameo" en una de las tiras. Es decir, el mecenas será un personaje más en la tira y el gag podría estar relacionado con alguna característica suya.

Con 100 euros el mecenas tendrá un original de una de las tiras. Esta opción estará limitada a 4 recompensas y durante el proyecto os informaré que tiras son. Las podreis escoger por orden de demanda.

¿CUÁNDO TENDRÉIS VUESTRAS RECOMPENSAS?

Si el proyecto es un éxito, la idea es maquetarlo durante Agosto y que vaya a imprenta durante el mes de Septiembre. A partir de aqui iré preparando vuestras recompensas para que las recibaís durante el mes de Octubre.

¡Muchísimas gracias a todas y a todos por haber dedicado unos minutos a mirar este proyecto que espero que os haya gustado!.

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

15 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Hola Poniol,

    pues en breve daré noticias al respecto en el blog del proyecto. Primero, quiero pedir disculpas por el retraso respecto la fecha que anuncié inicialmente y la que di al finalizar los 40 días. He tenido algunos problemas no previstos (bueno, demasiados...) que han retrasado la edición del libro. Te puedo asegurar que a muy tardar, y salvo que ocurra una hecatombe, durante el mes de Enero lo empezareis a recibir.

    ¡Muchas gracias por tu interés y por tu paciencia!

  • poniol

    poniol

    más de 10 años

    Se sabe cuando se recibirá el cómic.

  • josep

    josep

    más de 10 años

    Hola buenos días

    Nuestra propuesta de colaboración consiste en imprimir su libro en nuestra empresa de artes gráficas INOM,S.A., con un importante descuento sobre presupuesto.

    Nuestro mail es: [email protected], 610403672

    grácias

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Síiiii!!! moltes gràcies Eva!!!!

  • RajiCòmic

    RajiCòmic

    más de 10 años

    Moltes felicitats Manel!!!! Quin patir!!! Però ja ho tens!!!!!!

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Moltes gràcies Cris!!!!!!!!!!!!!!

    Dons alguna cosa tindràs tu a veure perquè els que esteu cap per avall llegiu a l'Andrea :)

    La meva propera fita és que Andrea també parli Anglès... però em falta teemps!!!!

    Una super abraçada !!!!!

  • Cjimenga

    Cjimenga

    más de 10 años

    Manel, Quina iniciativa tan fantàstica, una idea brillant! Què lluny estas arribant nen, no sé si ets conscient però inclús et segueixen a Austràlia!! Xx

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Juas! sí, segur. I quan arribi aquest dia tindràs una trucada meva ;-P Moltes gràcies pel teu suport, tot i que no puc considerar aquest projecte com una "etapa professional". Una abraçada crack!

  • David

    David

    más de 10 años

    ¿Quant et facis famòs, montis la teva propia editorial de còmics i els pedidos se t'acumulin sobre la taula necessitaràs un gestor de projectes no?. Molta sort en aquesta il.lusionant etapa professional que ja vàres començar fa temps.

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    ¡Joder! atractivo, has puesto atractivo! Lo buscaré en el diccionario a ver si hay una acepción que desconozco del término ;-P

    El tiempo para dibujar que tengo es inversamente proporcional al tiempo para dormir y para estar con los míos. Es un tema peliagudo... En lo de la genialidad y la perfección ¡¡te has pasao tres pueblos macho!! ¡¡Un abrazaco enorme figura!!

Volver a todas las actualizaciones

#04 / Ho hem aconseguit! --- ¡Lo hemos conseguido!

Gràcies, gràcies, gràcies i mil gràcies.

Gràcies als que han compartit el projecte pel feisbuc, als que ho han compartit pel tuiter, als qui ho han dit a la veïna... però sobretot gràcies als mecenes ja que sense les vostres col•laboracions aquest projecte, el nostre projecte, no hagués estat realitat.

Aquesta darrera setmana del projecte ha estat dura. Quan faltaven 10 dies per finalitzar-ho la veritat és que no ho veia gens clar. Quedava molta feina per fer i pocs dies, molts pocs dies.

Però al final, ho hem aconseguit, ho heu aconseguit. Ara comença la següent fase del projecte. Ara li hem de donar forma. Cal afinar algun disseny, cal maquetar el llibre, cal coordinar la feina d’aquest col•laboradors tant fantàstics que tenim, preparar recompenses...

Aquest projecte em fa una enorme il•lusió, i és tot un repte per a mi. És la primera vegada que em fico en una història com aquesta. Magnífica història. I us he d’admetre que estic una mica cagat... Hem de fer un bon producte. Que sigui maco, que faci riure, que faci estimar a l’Andrea...

El primer que faré és, una vegada tingui tota la informació, contactar amb tots vosaltres i donar-vos els terminis de les properes accions a fer. A la descripció del projecte us avançava que les recompenses estarien cap al mes d’Octubre. El fet de que ens trobem en un mes complicat per les vacances i que el nombre de recompenses amb “foto” ha desbordat les meves previsions potser fan que ens anem més enllà en el temps. Però, com us dic, vull mirar-ho tot en detall. Encara estic en estat de shock.

També contactaré amb cadascun de vosaltres per tractar els detalls de les vostres recompenses (idioma, caricatura, dades d’enviament, etc...).

Una súper abraçada a totes i a tots!

Gracias, gracias, gracias y mil gracias.

Gracias a los que han compartido el proyecto por feisbuc, a los que lo han compartido por tuiter, a quienes se lo han dicho a la vecina... pero sobre todo gracias a los mecenas, puesto que sin vuestras colaboraciones este proyecto, nuestro proyecto, no hubiera sido realidad.

Esta última semana de proyecto ha sido dura. Cuando faltaban 10 días para finalizarlo no lo veía nada claro. Quedaba mucho trabajo para hacer y pocos días, muy pocos días.

Pero al final, lo hemos conseguido, lo habéis conseguido. Ahora empieza la siguiente fase del proyecto. Ahora le tenemos que dar forma. Hay que afinar algún diseño, hay que maquetar el libro, hay que coordinar el trabajo de estos colaboradores tan fantásticos que tenemos, preparar recompensas...

Este proyecto me hace una enorme ilusión y es todo un reto para mí. Es la primera vez que me meto en una historia como esta. Magnífica historia. Y admito que estoy un poco cagado... Tenemos que hacer un buen producto. Que sea guapo, que haga reír, que haga querer a Andrea...

Lo primero que haré es, una vez tenga toda la información, contactar con todos vosotros y daros los plazos de las próximas acciones a hacer. En la descripción del proyecto os avanzaba que las recompensas estarían hacia el mes de Octubre. El hecho de que nos encontramos en un mes complicado por las vacaciones y que el número de recompensas con “foto” ha desbordado mis previsiones quizás hacen que nos vayamos más allá en el tiempo. Pero, como os digo, quiero mirarlo todo en detalle. Todavía estoy en estado de shock.

También contactaré con cada uno de vosotros para tratar los detalles de las vuestras recompensas (idioma, caricatura, datos de envío, etc...).

¡Un súper abrazo a todas y a todos!

12 comentarios

Inicia sesión o Regístrate para comentar esta entrada.

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Hola Joan, ara per ara no ho necessito, però gràcies per la info i pels ànims.

  • Joan Serrat

    Joan Serrat

    más de 10 años

    Hola, molt bones! volia dir-te que si el teu projecte necessita un gran creixement i finançament extra a part de la campaña de crowdfunding startVal et pot ajudar a trobar finançament privat a través de la seva plataforma de finançament. Descobreix la plataforma de finançament alternatiu startval.com Et desitjo molta sort amb el teu projecte!!

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Moltíssimes gràcies Moxi!!!

  • Moxi

    Moxi

    más de 10 años

    Moltes felicitats! ^-^ Me n'alegro que ho hagis aconseguit. Sé que valdrà la pena. Ànims!!

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Juas, juas !!! no et preocupis Pere, et tinc en compte!!!

  • Pwere Culer

    Pwere Culer

    más de 10 años

    venga tigre!!!!, quan facis lo de la pel·lícula ja m'avises :)))

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Moltes gràcies Sergio !!! Al final ho hem fet !!

  • Sergio

    Sergio

    más de 10 años

    Semblava que no, però t'equivocaves. Ara ja és realitat, enhorabona!

  • Manel Cruz

    Manel Cruz
    Autor/a

    más de 10 años

    Gracias Josema!!

  • Josema Serrano

    Josema Serrano

    más de 10 años

    ¡¡Enhorabuena!!

#08 / Ja els tenim aquí - Ya los tenemos aquí

Doncs això, ja tenim les caixes plenes de gelats d'ous ferrats a punt per dedicar i enviar als mecenes. Així que aviat el tindreu a la vostra bústia...

...

Pues eso, ya tenemos las cajas llenas de helados de huevos fritos a punto para dedicar y enviar a los mecenas. Así que pronto lo tendréis en vuestro buzón...

#07 / Foto!

Avui us deixo una foto d'alguns esbossos de les fotos... complicat oi?

Total, alguns dels gargots que he fet per les fotos amb l'Andrea. Reconeixeu alguna persona?
···

Hoy os dejo una foto de algunos bocetos de las fotos... ¿complicado no?

Total, alguno de los garabatos que he hecho para las fotos con Andrea. ¿Reconocéis a alguien?

#06 / Gelat d'ous ferrats / Helado de huevos fritos

Hola mecenes!,

com esteu? Sí, sí, soc jo, no he fugit, encara soc aquí. El primer que vull fer és donar-vos les gràcies per la vostra paciència i demanar-vos mil disculpes per haver trigat bastant més del que us vaig anunciar durant i després del projecte.

Us comunico que en breu el llibre ja estarà en màquines. Així que ja falta menys perquè el tingueu a les vostres mans... Perquè aneu fent boca, avui us donaré detalls del contingut.

El primer que veureu es la portada, aquesta portada:

A l’interior, tal i com us vaig dir, trobareu:
• Les tires ja publicades a la xarxa. No estan totes i alguna d’elles estan una mica retocades.
• Tires inèdites, en concret 18 tires que no s’han publicat mai en cap mitjà.
• Un cameo, on un dels mecenes es veurà dins d’una tira amb l’Andrea.
• I les exquisides col•laboracions d’aquests… leer más

#05 / Hola

Hola a totes i a tots,

més d'una/un de vosaltres suposo que ha pensat "i el paio aquell de l'Andrea?", "i el meu còmic!?". Doncs sí, teniu raó. A part dels correus que he creuat amb algunes/alguns de vosaltres, no us tinc informats de com va tot.

La intenció inicial era portar a impremta el llibre a inicis d'Octubre però no ha estat possible. El llibre està quasi enllestit però queda algun detall i gestió burocràtica que no està resolta.

La nova previsió és portar-ho a imprimir com a màxim a finals d'aquest mes. Espero que ningú s'enfadi. No obstant això, em comprometo a informar-vos més puntualment dels avanços.

Quan estigui enllestit, espero que sigui el proper post, us ensenyaré la portada i us donaré detalls del contingut: nombre de planes de col·laboradors, nombre de tires inèdites, etc.

Gràcies de nou a tots pel vostre suport i fins a la propera!


Hola a todas y a todos,

leer más

#04 / Ho hem aconseguit! --- ¡Lo hemos conseguido!

Gràcies, gràcies, gràcies i mil gràcies.

Gràcies als que han compartit el projecte pel feisbuc, als que ho han compartit pel tuiter, als qui ho han dit a la veïna... però sobretot gràcies als mecenes ja que sense les vostres col•laboracions aquest projecte, el nostre projecte, no hagués estat realitat.

Aquesta darrera setmana del projecte ha estat dura. Quan faltaven 10 dies per finalitzar-ho la veritat és que no ho veia gens clar. Quedava molta feina per fer i pocs dies, molts pocs dies.

Però al final, ho hem aconseguit, ho heu aconseguit. Ara comença la següent fase del projecte. Ara li hem de donar forma. Cal afinar algun disseny, cal maquetar el llibre, cal coordinar la feina d’aquest col•laboradors tant fantàstics que tenim, preparar recompenses...

Aquest projecte em fa una enorme il•lusió, i és tot un repte per a mi. És la… leer más

#03 / Recta final

Ja hem arribat a la recta final del projecte. Resten només 10 dies. I la veritat és que tenim molta feina a fer. Assolits el 55% de l'import, ha passat el 75% del temps. Els números no quadren molt... però no perdem l'esperança de que ho podem assolir.

L'Andrea tremola, no ho veu clar, te una mica de por. Jo la intento animar... però és un pel tossuda i si ho veu negre, ho veu negre...

Només tornar a donar-vos les gràcies pel recolzament i demanar-vos que escampeu als quatre vents el projecte, a veure li podem donar l'empenta final i remuntar-ho. Som-hi!!!

Ya hemos llegado a la recta final del proyecto. Falta sólo 10 días. Y la verdad es que tenemos mucho trabajo que hacer. Alcanzados el 55% del importe, ha pasado el 75% del tiempo. Los números no cuadran mucho... pero no perdamos la esperanza de que lo podemos alcanzar

Andrea tiembla, no lo ve claro, tiene un poco de miedo. Yo la intento animar... pero es un poco tozuda y si lo ve negro, lo ve negro...

leer más

#02 / A mig camí / A medio camino

Arribem al melic del projecte, a la meitat del camí. Ens queden 20 dies per aconseguir l'objectiu. 20 dies perquè el gelat d'ous ferrats sigui una realitat. Reitero els agraïments a tots els que estan fent costat al projecte. Moltes, moltes i moltes gràcies a tots.

Com comentava a la descripció del projecte, a part de les tires que estan publicades al blog hi haurà algunes d'inèdites i algunes col·laboracions d'altres artistes.

Aprofito doncs aquest dia rodó de projecte per anunciar-vos els col·laboradors / les col·laboradores que hi participaran. Amb les seves tires veurem l'Andrea amb uns altres ulls, llapis, pinzells i retoladors. Els artistassos són: Jos, Sonia Moruno, JAB (creador de "El niño gilipollas"), Sergio Mora (Tito Search), Eva M Ramon, Fel, Carlos López, Miguel i Toni (creadors de "El niño que ama la crema de espárragos"), KAP, Júnior, Franchu (creador de "Cargols"), Josema Serrano (Bac Hylon), Niko (creador de "Cálico Electrónico") y Andrés y Ana (leer más

#01 / Primer quart de projecte / Primer cuarto de proyecto

Avui el projecte arriba als seus primers 10 dies i estem molt contents de com està anant. Crec que ho podrem aconseguir i que el "gelat d'ous ferrats" serà una realitat en paper.

Mil gràcies als mecenes. Mil gràcies als que no poden aportar diners però sí ànims. Mil gràcies als que estan fent resó del projecte. Mil gràcies a tots pel vostre suport!!!

Hoy el proyecto llega a sus primeros 10 días y estamos muy contentos de como está yendo. Creo que lo podremos conseguir y que el "helado de huevos fritos" será una realidad en papel.

Mil gracias a los mecenas. Mil gracias a los que no pueden aportar dinero pero sí ánimos. Mil gracias a los que están haciendo eco del proyecto. ¡¡¡Mil gracias a todos por vuestro apoyo!!!

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies