❗️ In order to use Verkami you must do it from another browser. Install or enter from: Microsoft Edge, Chrome or Firefox. Microsoft has stopped updating the Internet Explorer browser you are using and it is no longer compatible with most websites.

Edició del disc d'Aperio: 12 cançons gravades amb la força que mereixen.

3 décades després, Aperio es retroba per enregistrar amb so professional la seva música. Ajuda'ns a gravar el disc que mai va existir.

Aperio

A project of

Category

Created in

Barcelona
102%
4
days
117
Pledges
5.090€
From 5.000€
Contribute to the project

Choose your reward

Support it with a donation

Contribute without a reward
Donate to the project without receiving any reward:

1. Qui som?

Tres dècades després del silenci, Aperio (anteriorment coneguts com a Aperio Crus) tornem a l'activitat per gravar el disc que al seu moment no vam poder fer.

Aperio en blanc i negre: imatges de concerts a Garatge, KGB i Communiqué 1990-1994
Aperio en blanc i negre: imatges de concerts a Garatge, KGB i Communiqué 1990-1994

Aperio Crus va néixer a la Barcelona de principis dels anys 90, formant part de la primera fornada de grups indies de la ciutat. La formació original comptava amb Santi Anguera (baix), Carlos Gibert (guitarra), Néstor Domènech (guitarra), Alexis Borràs (bateria) i Suzanne Furlan (veu). Més endavant, Marc Lloret va substituir Suzanne a la veu, i Carles Domingo va agafar el relleu d'Alexis Borràs a la bateria. La identitat de la banda va quedar marcada per l'arribada de la nostra primera cantant. Suzanne, originària de Seattle, va importar a Barcelona les influències i l'energia de la música que sonava a la seva ciutat natal, amb referents directes com Mudhoney. Aquest ADN de Seattle el vam fusionar amb la passió de la banda per grups sorollosos i contundents com Fugazi o Pixies.

Aperio en color: imatges de concerts a Barcelona, Berlín i Saragossa.
Aperio en color: imatges de concerts a Barcelona, Berlín i Saragossa.

Compartint local d'assaig a La Bàscula amb formacions de l'escena hardcore com Childhood o Innocents, Aperio va forjar un directe salvatge i elèctric. La banda es va fer un lloc als escenaris més emblemàtics de l'època a Barcelona: Garatge, KGB, Communiqué o Humedad Relativa. La potència de la banda en directe ens va portar a traspassar fronteres, tocant a ciutats com Saragossa i Berlín.

Garatge, KGB, Communiqué, Humedad Relativa, La Bàscula
Garatge, KGB, Communiqué, Humedad Relativa, La Bàscula

La banda va deixar d'assajar el 1994 i va anar apagant-se a poc a poc. El nostre llegat sonor va quedar registrat únicament en algunes maquetes autoeditades gravades en 4 pistes.

Cassetes editats a principis dels anys 90
Cassetes editats a principis dels anys 90

2. El Projecte: Què volem fer?

Aquest projecte neix de les ganes de fer justícia a una història inacabada. Som Aperio (coneguts als anys 90 com a Aperio Crus), una banda pionera de l'escena indie i sorollosa de la Barcelona d'aquella dècada. Tot i tocar a sales mítiques com el Garatge o el KGB, el nostre so només va quedar registrat en precàries maquetes de 4 pistes; cintes que capturaven l'energia i el so salvatge del grup, però amb una qualitat d'àudio precària.

Ara, 32 anys després, ens hem retrobat. Hem recuperat la nostra cantant original, la Suzanne, i el nostre darrer bateria, el Carles, per gravar per fi aquelles cançons amb la qualitat de so que mereixen. El teu suport és imprescindible perquè aquest projecte esdevingui una realitat.

Els 7 Aperios: Marc Lloret, Alexis Borràs, Carles Triquell, Néstor Domènech, Carlos Gibert, Santi Anguera i Suzanne Furlan.
Els 7 Aperios: Marc Lloret, Alexis Borràs, Carles Triquell, Néstor Domènech, Carlos Gibert, Santi Anguera i Suzanne Furlan.

3. A què destinarem les vostres aportacions?

El nostre objectiu amb aquesta campanya és cobrir els costos essencials de producció per garantir que el disc tingui el so professional que sempre havíem imaginat. La vostra ajuda és fonamental per cobrir la gravació, postproducció i fabricació del primer disc d'Aperio.

A través d'aquesta campanya de Verkami volem ajudar a finançar:

- L'enregistrament del disc. Es durà a terme durant els mesos de maig i juny als Estudis maikmaier de Barcelona, on enregistrarem i mesclarem els 12 temes amb l'enginyer de so Maik Alemany.

L
L'enregistrament del disc tindrà lloc als estudis maikmaier (Gràcia, Barcelona)

- La masterització del disc. Es farà als prestigiosos Estudios Ultramarinos, on Victor García donarà el toc de qualitat final per assegurar que el disc soni impecable tant en vinil com en digital.

- La fabricació del disc. L'àlbum es publicarà en format vinil i CD. Volem un objecte físic de qualitat que pugueu conservar a la vostra col·lecció. També es podrà escoltar a les principals plataformes d'àudio en streaming (Spotify, Apple Music, etc.).

Portada provisional de l
Portada provisional de l'edició en vinil del disc d'Aperio

I si superem l'objectiu?

Si gràcies a vosaltres aconseguim superar la xifra inicial, destinarem l'extra a treballar durant més dies a l'estudi de gravació i a la producció d'un videoclip.

El temps ha passat, la creu ha caigut i ara som simplement Aperio. Ajudeu-nos a fer que el disc que els anys 90 ens devien sigui, per fi, una realitat.

4. Calendari previst

Maig-Juny 2026: Entrada a l'estudi maikmaier per a la gravació dels 12 temes. Postproducció i mescla de les cançons.

Juliol - Agost 2026: Masterització a Estudios Ultramarinos.

Setembre 2026: Enviament dels màsters a fàbrica per a l'edició del vinil i el CD.

Tardor 2026: Lliurament de les recompenses als mecenes i publicació a Spotify.

Presentació en concert a Barcelona del disc.

FAQ

There are none published yet.

Do you have any other queries or questions?

Ask the author

5 comments

If you are already a sponsor, please Log in to comment.

  • Indiana y Los G

    Indiana y Los G

    21 days

    Molta sort amb el projecte. Jo sempre donaré suport al gran Carles Domingo.

  • Albert Bosch Boixereu

    Albert Bosch Boixereu

    25 days

    Molta sort amb el projecte!

  • Albert Bg

    Albert Bg

    about 1 months

    Moltes ganes d’escoltar el vinil! 🎸🔥

  • javicaparros

    javicaparros

    about 1 months

    Som-hi!

  • Marta Tallada

    Marta Tallada

    about 1 months

    Projecte molt xulo!! Molta sort!!

Go back to all the updates

#01 / Aperio en marxa: 20% cobert en poques hores i no ens aturem!

No podíem esperar un inici millor. Des que hem obert el projecte a Verkami, la resposta ha estat increïble: ja tenim el 20% del pressupost cobert en qüestió d'hores. Això és gràcies a vosaltres, i us ho agraïm de cor.

Per celebrar-ho com cal, sortegem 4 ampolles de cervesa artesana entre totes les persones que participeu al crowdfunding abans de diumenge a mitjanit. Edició absolutament limitada, només n'existeixen 4 al món.

Cervesa APERIO: Una peça de col·leccionista per als més fans!
Cervesa APERIO: Una peça de col·leccionista per als més fans!

Tant si ja hi heu participat com si us hi afegiu ara, entreu automàticament al sorteig. Salut!

Però necessitem el vostre ajut per arribar al 100%. Compartiu el projecte amb amics, família, coneguts... cada aportació, gran o petita, ens acosta un pas més a fer-ho realitat. Feu córrer la veu!

Fes possible l'edició del disc d'Aperio

El sorteig es realitzarà dilluns entre totes les persones que hagin participat fins diumenge a mitjanit.

0 comments

Log in or Sign up to comment this entry.

#02 / El disc que mai vam gravar. Gràcies per fer-lo possible.

Fa poc més d'un mes vam llançar aquesta campanya amb un punt de por i molt d'il·lusió. Recuperar les cançons d'Aperio —aquelles que vam tocar al Garatge i al KGB als anys 90 i que mai van sonar com es mereixien— semblava un somni una mica boig. Gravar-les ara, 32 anys després, amb la Suzanne i el Carles a la bateria, Santi al baix i Carlos i Néstor a les guitarres, amb un estudi de veritat i un enginyer de so com el Maik Alemany... no ens ho podíem acabar de creure.

I aquí som. Al 92%. Amb més de 100 mecenes que han dit que sí.

Volíem escriure aquest article per dir-vos, a cadascun de vosaltres, gràcies. Per confiar en un projecte fet de memòria, d'amistat i de moltes ganes de tancar un cercle obert des dels 90. Sou més de 100 amics que heu fet possible que aquest disc es converteixi en una realitat. Ara ja ho podem dir ben fort: el projecte és farà realitat!

Queden 9 dies i només falten 390 €.

Estem a tocar. I si heu arribat fins aquí llegint això, us demanem un últim favor:

read more

#01 / Aperio en marxa: 20% cobert en poques hores i no ens aturem!

No podíem esperar un inici millor. Des que hem obert el projecte a Verkami, la resposta ha estat increïble: ja tenim el 20% del pressupost cobert en qüestió d'hores. Això és gràcies a vosaltres, i us ho agraïm de cor.

Per celebrar-ho com cal, sortegem 4 ampolles de cervesa artesana entre totes les persones que participeu al crowdfunding abans de diumenge a mitjanit. Edició absolutament limitada, només n'existeixen 4 al món.

Cervesa APERIO: Una peça de col·leccionista per als més fans!
Cervesa APERIO: Una peça de col·leccionista per als més fans!

Tant si ja hi heu participat com si us hi afegiu ara, entreu automàticament al sorteig. Salut!

Però necessitem el vostre ajut per arribar al 100%. Compartiu el projecte amb amics, família, coneguts... cada aportació, gran o petita, ens acosta un pas més a fer-ho realitat. Feu córrer la veu!

read more
We use essential cookies to provide our service and third-party cookies to track the usage of the page. Cookie Policy