❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

L'ESCOLTA INVISIBLE VA DE SOLIDARI

Edició en paper del webcòmic d'humor "L'Escolta Invisible va de solidari". Els exemplars es vendran de forma totalment benèfica.

Noel R. Mussach

Un proyecto de

Categoría

Creado en

L'Hospitalet de Llobregat
0
segundos
49
Aportaciones
2.000€
De 2.000€
Aporta al proyecto

Escoge tu recompensa

Apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto sin recibir ninguna recompensa a cambio:

L'ESCOLTA INVISIBLE VA DE SOLIDARI és un còmic d'humor que va sorgir com un projecte secundari del grup de la ONG de desenvolupament "Agermanament Sense Fronteres" a on l'autor va fer de voluntari durant uns anys.

ÉL CÒMIC

L'Escolta Invisible és un personatge (que té la cara invisible i només li veiem les ulleres) que prové de l'Escoltisme.

Ha estat en un cau, i és un tipus que vol millorar el món, que té grans ideals i millors intencions, i per això decideix entrar a una ONG per al desenvolupament a fer de voluntari.

El problema és que el nostre protagonista a part de les bones intencions també té un bagatge cultural, uns hàbits i uns vicis que fan que, una vegada i una altra estigui donant-se de cops amb les seves pròpies contradiccions. Això queda patent en la samarreta que porta habitualment, la que posa I <3 $ (I Love Dollars), concepte que no deixa de ser paradoxal per a un altermundista.

L'Escolta Invisible Va de Solidari és un còmic d'humor en format de tires còmiques autoconclusives. Una sàtira sobre el món de la cooperació per al desenvolupament. El nostre protagonista anirà descobrint les fortaleses, debilitats, i altres interioritats del món cooperatiu.

L'ORÍGEN

A una companya del grup de l'autor dins la ONG, se li va acudir la idea de que fer un còmic sobre la mateixa ONG, sobre el món de l'ajuda al desenvolupament i el voluntariat.

Al principi a l'autor, que ja estava compromès amb altres projectes, li va fer mandra, però com que les idees es resisteixen a morir, li vaig estar donant voltes fins que a la fi va sorgir una primera tira còmica. De llavors fins ara ja han passat més de 15 anys.

LA DECISSIÓ

Temps després, el còmic va acabar essent l'únic projecte del grup de l'autor, que va prendre la solemne decissió de que, si algun dia se'n feia la versió en paper, la TOTALITAT DELS BENEFICIS anirien a finançar els projectes que la ONG duu a terme al Camerun.

AGERMANAMENT SENSE FRONTERES

L'Associació Agermanament sense Fronteres (https://agermanament.org/) és una ONG de desenvolupament de les més veteranes de Catalunya, té un fort arrelament al territori, amb delegacions a molts municipis de Catalunya.

Focalitza els seus esforços en projectes econòmics al Camerun. Les tres àrees de treball de l'ONG se centren a potenciar la creació de cooperatives agrícoles de dones;

a facilitar l'accés a l'aigua i millorar les condicions de salut de la població a través de la construcció de pous; a promoure l'educació per als joves.

També realitza activitats de conscienciació, denúncia i educació per a la justícia global.

Dins el mateix nom de la entitat hi ha una peça important de la seva filosofia: la idea d'Agermanar, de dialogar d'igual a igual amb l'altre, d'entendre que a l'hora d'entendre'ns amb els països empobrits, tenim molt a donar, però també tenim molt a rebre.

Agermanament està "agermanada" amb la seva contrapart al Camerun: Agermanament Sans Frontières o ASAFRO. Com a organització local, ASAFRO decideix quins projectes s'han de portar a terme i a on. I Agermanament llavors intenta aportar finançament.

EL DESTÍ DELS CÒMICS

L'entitat participa activament en fires d'entitats per tot el territori i els donatius que generin els còmics de l'Escolta Invisible passarien a fomentar els projectes d'Agermanament al Camerun.

Als habituals assitents d'aquests tipus de fires podran trobar un còmic d'humor que parla del funcionament intern de les ONGs, així com dels voluntaris que hi treballen.

Per altra banda, els còmics formarien part del material que l'autor portaria a les fires de còmic en les que sol participar.

El participar en una causa solidària i desinteressada podria ser un incentiu per als amants del còmic per a fer alguna aportació que normalment no farien.

A QUÈ DESTINAREM LES APORTACIONS

Els guanys del crowdfunding serviran per totes les despeses de la edició del còmic: la impremta, l'ISBN, promoció...

En cas de superar l'objectiu de recaptació, els diners es convertirien en una donació directa a la ONG.

CALENDARI PREVIST

El còmic es publicaria més o menys al cap d'un mes i mig de la obtenció del finançament.

La idea és tenir el còmic publicat abans del nadal.

Inmediatament, a mitjans de desembre, es faria la presentació i el llençament oficial.

Els mecenes obtindrien les recompenses en un interval de 2-3 mesos a partir d'aquesta presentació.

QUI SÓC

Em dic Noel Rodriguez Mussach, autor de còmics i membre de Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya.

Signo els còmics com a Noel R.Mussach perquè sóna més interessant, sense més secret.

L'any 2007 va començar el projecte col.lectiu "La Universal" (https://launiversal.blogspot.com/), per al qual vaig crear el webcòmic del personatge de LA MORT NOVATA (del qual s'han publicat 3 volums fins al moment), i més tard L'Escolta Invisible Va de Solidari, a part d'alguns relats.

Ja fora de l'àmbit de la Universal també vaig publicar en paper la novel.la "EL LíDER DEL PANTEÓN".

+ Info

Pots veure totes les obres de l'autor en format webcòmic al blog La Universal: (https://launiversal.blogspot.com/)

Pots trobar més informació referent a la campanya i els altres projectes de l'autor a les xarxes del seu personatge (són del seu personatge), La Mort Novata:

facebook: https://www.facebook.com/LaMortNovata

instagram: https://www.instagram.com/lamortnovata/

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

4 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

  • Noel R. Mussach

    Noel R. Mussach
    Autor/a

    aproximadamente 1 meses

    Jo no m'ho perdré! Moltes gràcies pel teu suport!

  • Ricard Cunill

    Ricard Cunill

    aproximadamente 1 meses

    Humor i solidaritat de la ma de'n Noel, no t'ho pots perdre!!

  • Noel R. Mussach

    Noel R. Mussach
    Autor/a

    aproximadamente 1 meses

    Moltes gràcies, raquel! Ja queda menys!

  • Raquel

    Raquel

    aproximadamente 1 meses

    Vinga Noel! Molta ilu d'un nou llibre teu a les estanteries!

Volver a todas las actualizaciones

#01 / Moltes gràcies i novetats

Molt bona tarda, benvolguts mecenes. Primer de tot. Agraïr-vos a tots, coneguts i no tan coneguts, la confiança dipositada en el projecte.

Ja estem al 36% i encara queden molts dies!

També vull informar-vos de en qui punt estic jo ara: estic aprofitant el temps del crowdfunding per avançar feina. Em trobo en procés de canviar les tipografies. Això vol dir que haig de repassar totes les tires, canviar els textos...un cacau.

I quan acabi... em prendré un temps per afegir algunes vinyetes inèdites (que no tindran versió a la web) i que expliquen coses de l'escolta invisible que mai s'havien explicat.

En fi. Ja us aniré informant dels progressos. No deixeu de preguntar o comentar qualsevol cosa que volgueu saber o suggerir.

I ja, si podeu ajudar-me fent córrer la veu als vostres contactes, seria genial, a veure si aconseguim animar més gent a fer realitat aquest còmic que serà totalment benèfic.

0 comentarios

Inicia sesión o Regístrate para comentar esta entrada.

#03 / Entrem a la darrera setmana

Benvolguts mecenes:

Primer de tot donar la benvolguda a aquells que s'han incorporat més recentment al projecte.

Entrem en la darrera setmana de la campanya, en les que es decidirà si el còmic tira endavant.

Mentrestant, aquí, l'autor no para. Ja s'han incorporat totes les pàgines inèdites que serviran d'introducció i l'actualització de textos ja està també pràcticament acabada.

Queden coses menors: els textos legals, la pàgina d'agraïments (en la que us preguntaré a tots com voleu ser nombrats), un prefaci i la contraportada.

Així que, quan el projecte sigui una realitat, el material podrà ser enviat de seguit cap a la impremta.

Un cop més us vull agraïr la vostra contribució. Apart d'un còmic amb el que us divertireu, els fons que s'obtinguin amb la seva venda contribuiran a fer realitat projectes al Camerun que facilitaran la vida de moltes persones que ho necessiten.

Un darrera empenta! Ho aconseguirem!

leer más

#02 / Arribem a mig camí

Hola de nou, benvolguts mecenes.

Ja estem a l'equador del projecte i s'ha aconseguit aproximadament la meitat de la quantitat objectiu.

Ara hem de fer un darrer esforç de cara a assolir la totalitat.

A vosaltres, que ja heu fet el pas de convertir-vos en mecenes, us demanaria si coneixeu a algú a qui podria fer-li gràcia la proposta, li féssiu arribar.

Comentar-vos que la producció del còmic continua. Encara estic canviant textos i tipus de lletra. Està quedant molt bé. En fi, ja ho jutjareu vosaltres.

I ara curiositats. Potser no tothom sap que la història de l'Escolta Invisible és lleument biogràfica. Però així és. Moltes coses de les que surten estàn lleument basades en coses que han passat o que podrien haver passat. Així mateix, alguns dels personatges que hi surten estan basats en persones de veritat (però no tots!).

Sou capaços d'identificar alguns d'aquests personatges? (si sou o heu sigut d'Agermanament, us podria resultar més fàcil)

leer más

#01 / Moltes gràcies i novetats

Molt bona tarda, benvolguts mecenes. Primer de tot. Agraïr-vos a tots, coneguts i no tan coneguts, la confiança dipositada en el projecte.

Ja estem al 36% i encara queden molts dies!

També vull informar-vos de en qui punt estic jo ara: estic aprofitant el temps del crowdfunding per avançar feina. Em trobo en procés de canviar les tipografies. Això vol dir que haig de repassar totes les tires, canviar els textos...un cacau.

I quan acabi... em prendré un temps per afegir algunes vinyetes inèdites (que no tindran versió a la web) i que expliquen coses de l'escolta invisible que mai s'havien explicat.

En fi. Ja us aniré informant dels progressos. No deixeu de preguntar o comentar qualsevol cosa que volgueu saber o suggerir.

I ja, si podeu ajudar-me fent córrer la veu als vostres contactes, seria genial, a veure si aconseguim animar més gent a fer realitat aquest còmic que serà totalment benèfic.

leer más
Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies