Voluptas és un joc de cartes per experimentar tots els possibles, donant cabuda a l'erotisme, a la sensualitat i a tots els matisos del desig en 50 cartes.
Les diverses pràctiques que es reflecteixen creen un nou espai de representació allunyat de la heteronormativitat, el jovencentrisme de cossos tersos i funcionals, de kamasutras impossibles... Volem posar el focus en totes aquestes altres sexualitats, que no són una idea, són els nostres cossos que gaudeixen i desitgen i volen compartir-se.
Creiem important fer convergir en un mateix punt l'oci i el plaer, partint de la realitat complexa i diversa que habitem. El mercat és ampli però monocromàtic pel que fa a cossos i sexualitats. Volem reconèixer-nos, crear referents i per això necessitem veure aquests cossos que desborden les costures, que envelleixen, pàl•lids nuclears, en trànsit, transitats, de pèls afrofrondosos, amb pròtesi i un llarg etcètera. Voluptas és un ventall desplegat de totes les nostres diversitats i una invitació a la creativitat davant la monotonia.
Què esperem del joc?
Fer visible la diversitat de gèneres, sexes, cossos i pràctiques.
Gaudir de les nostres trobades sexuals més enllà d’allò reproductiu, allà on la creativitat, la complicitat, la confiança i el respecte són la terra fèrtil de multiplicitat de plaers.
Trencar amb els cànons de bellesa perquè s'incloguin les cadires de rodes, les arrugues, les meves estries i els teus pèls.
Entendre el sexe com una cosa dinàmica, amb ritmes desiguals, però sempre amb el mateix objectiu, el plaer de totes les parts.
Desmuntar la jerarquia de les sexualitats vàlides i visibles. Que la falsa dicotomia i la simplificació entre pràctiques heterosexuals o homosexuals, salti pels aires entre cartes!
Volem aprendre jugant perquè sí, perquè ens ve de gust i perquè podem.
I per què a través d’un joc de cartes?
Les noves tecnologies colonitzen les nostres vides, per tant pensem que, com a petita rebel•lió, podríem tornar al que és tangible, al que és petit. Llavors, per què no un petit joc de cartes que dinamitzi i acompanyi la nostra sexualitat? Voluptas, el plaer serà de totes.
Funcionament del joc
És una baralla de 50 cartes que conté 2 jocs, un per cada cara. L’objectiu és divertir-se, explorar, innovar i gaudir de la sexualitat, tot ampliant l’imaginari de pràctiques sexuals i partint de la comunicació i l’escolta al cos.
Cara A: La proposta. En cada carta hi ha una proposta de pràctica sexual (que es pot realitzar independentment dels genitals de les participants) i unes icones a les cantonades, que són o bé explicatives (descriuen una acció que està passant o un objecte necessari per realitzar-la) o bé incorporen un element opcional.
Us proposem tres dinàmiques de joc, però la vostra imaginació pot inventar-ne més. Tingueu a mà possibles utensilis a incorporar, creeu un ambient agradable i compartiu desitjos i límits.
1: Destapeu una o més cartes i exploreu la pràctica que us proposa. Quan tingueu ganes de canviar, continueu amb la següent o destapeu-ne una altra.
2: Agafeu una o més cartes cada una i no les ensenyeu. Comença una liderant la proposta i l’altra es deixa portar. Podeu anar intercanviant els rols.
3: Feu arribar, en qualsevol moment del dia, una carta amb alguna pràctica que us agradaria explorar a algú amb qui voleu jugar.
Cara B: La creativitat. En cada carta hi ha una combinació de 4 icones (una d'elles ratllada) per inspirar alguna pràctica sexual que contingui els 3 elements proposats i n’exclogui el quart.
A què destinarem les vostres aportacions?
Totes les aportacions obtingudes en aquest crowfounding aniran destinades al projecte Voluptas: producció de joc, recompenses, despeses de distribució, registre i impostos.
Calendari del projecte
El projecte està acabat. Quan el verkami finalitzi, procedirem a la seva producció. Calculem que els enviaments començaran a principis de desembre del 2020.
Recompenses
A part del nostre joc Voluptas i el nostre més gran agraïment per confiar en el nostre projecte, oferirem dos productes més per compartir amb vosaltres. El primer és una bossa de tela amb les fantàstiques il•lustracions de la Mònica i el segon, un llibre editat per Mandràgores, “Desig d’escuma viva. Relats eròtics escrits i il•lustrats per dones” (editat només en català).
En les diferents opcions per col•laborar amb nosaltres, també hi ha una altra part pensada per les nostres col•laboradores, que diferents negocis podran comprar per avançat el nostre joc i vendre’l a la seva botiga (excepte llibreries).
Qui som?
Mandràgores: Laura Arcarons Martí i Carlota Coll Gutiérrez. Conceptualització, direcció, creació de contingut i del projecte.
Mandràgores és un projecte nascut el 2016 amb la voluntat de contribuir a l’educació sexual i afectiva d’adolescents, joves, educadores i dones, des d’una perspectiva feminista. Duem a terme aquesta tasca a través de tallers participatius i vivencials que facilitin una revisió crítica de la sexualitat.
Instagram • Pàgina web
Mónica Toledo Il•lustració de totes les personatges del projecte.
Il•lustradora toledana. Va arribar a Barcelona buscant un canvi d’aires. Amb estil versàtil però sense perdre l’essència; les seves il•lustracions dinàmiques són la seva manera d’expressar i comunicar.
Instagram • Pàgina web
Lídia Sardà Clua Idea original, conceptualització, direcció, disseny gràfic, direcció d’art i creació del projecte.
Formada en disseny gràfic, tipografia i fotoperiodisme, actualment especialitzada en Branding i Packaging, amb deu anys d’experiència en el sector. En els seus projectes creatius aplica la perspectiva de gènere i la crítica social procedent del seu bagatge activista.
Instagram • Linkedin
Distribució a càrrec de l'editorial Comanegra
Tens alguna pregunta o proposta? Escriu-nos a través dels comentaris d’aquesta pàgina o envia’ns un correu a [email protected]
Instagram. Twitter.
Parlen de nosaltres
14 comentaris
Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.
Íria
Un projecte meravellós!!! 👏🏻👏🏻💜
Blanca Solé
Quines ganes! ;)
Eva
Maravilloso proyecto! Muchas gracias!! ❤
ane zubi
Eskerrik asko
Mireia Miralles Achell
Moltes gràcies per crear aquest projecte tan necessari! :)
Montse Cervera
Felicitats pel projecte
Miquel Pujol Garcia
Ara només falta una parella per jugar ;-). Molt bona proposta !!! Felicitats i molta sort !!!
Elia890
aiiiiii guapeteees! Que em despisto una mica més i ja ho teniu aconseguiiit ....!
[email protected]
M'encanta la proposta!
Didac Pardell Sangrà
bona idea posant el focus on pocs ho fan