❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

LO JOC

Lo pallarès en joc, una iniciativa que reuneix en format de joc de taula lo parlar de casa nostra, entre el Pallars Jussà i el Sobirà.

LO JOC

Un proyecto de

Categoría

Creado en

Tremp
9%
40
días
27
Aportaciones
955€
De 10.000€
Aporta al proyecto

Escoge tu recompensa

Apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto sin recibir ninguna recompensa a cambio:

El joc de taula del parlar dels Pallars

Ajuda'ns a fer que el parlar dels Pallars també es pugi jugar!

Hi ha coses que ens identifiquen com a poble: els paisatges, les tradicions, la manera de viure... i també la manera de parlar.

Als Pallars Jussà i Sobirà conservem un patrimoni lingüístic únic, ple de paraules, expressions i dites que han passat de generació en generació. Però moltes d'elles cada vegada s'utilitzen menys i corren el risc de perdre's.

Per això neix Lo Joc.

Un joc de taula creat íntegrament al Pallars perquè petits i grans descobreixin, recordin i comparteixin el nostre parlar d'una manera divertida. Amb aquesta campanya de Verkami volem fer possible la primera producció de Lo Joc.

Amb la vostra ajuda podrem fabricar-lo i fer-lo arribar a les cases, escoles, biblioteques i entitats de tot el territori.

Què és Lo Joc?

Lo Joc és un joc de taula per jugar en família, amb amics o en activitats educatives.

L'objectiu és passar una bona estona mentre descobrim el vocabulari, les expressions, les dites i les curiositats del parlar dels Pallars.

Durant la partida els jugadors hauran de superar diferents reptes lingüístics que posaran a prova la seva creativitat, rapidesa i coneixement del territori.

No cal ser un expert en pallarès. El joc està pensat tant per a qui ha sentit aquestes paraules tota la vida com per a qui les vol començar a descobrir.

Dels Pallars! En aquest repte, responeu les preguntes de cultura general o de llengua relacionada amb els Pallars.
Dels Pallars! En aquest repte, responeu les preguntes de cultura general o de llengua relacionada amb els Pallars.

Un joc per a totes les generacions

Una de les coses més boniques de Lo Joc és que uneix generacions.

Els padrins recordaran paraules que feia anys que no deien. Els pares descobriran expressions que havien sentit a casa.

I els més petits aprendran una manera de parlar que forma part de la seva història.

Creiem que la llengua no només s'ha d'estudiar. S'ha de parlar, compartir i jugar.

Com es juga?

Els participants juguen individualment o per equips.

A cada torn tiraran un dau amb cares de colors, i cada coolr representa un repte lingüístic:

  • representar paraules amb mímica

  • dibuixar-les

  • definir-les amb mots tabú

  • traduir-les del català estàndard

  • posar a prova els seus coneixements sobre el territori i el parlar pallarès

Cada partida és diferent i garanteix moments de riures, debat i moltes paraules noves.

Per què un Verkami?

Lo Joc és un projecte impulsat per dues persones dels Pallars amb un únic objectiu: contribuir a preservar i donar a conèixer el nostre parlar.

No hi ha cap gran empresa al darrere ni cap editorial que financi el projecte. Tot el procés de recerca, creació dels continguts, proves del joc, il·lustracions, disseny i coordinació l'hem tirat endavant nosaltres amb molta il·lusió i moltes hores de dedicació.

Per poder fabricar la primera edició de 1.500 exemplars, però, necessitem assumir un cost de producció molt elevat.

Per això hem escollit Verkami.

Aquesta plataforma ens permet fer realitat el projecte gràcies al suport de totes les persones que creuen que el parlar dels Pallars mereix continuar viu. Les vostres aportacions ens permetran fabricar el joc sense haver d'assumir, nosaltres sols, una inversió que seria inassumible.

A què destinarem les vostres aportacions?

L'objectiu de la campanya és aconseguir 10.000 €, que es destinaran principalment a fer realitat la primera producció de 1.500 exemplars de Lo Joc.

Les aportacions serviran per assumir els costos de:

  • producció i fabricació del joc

  • il·lustració i disseny gràfic

  • maquetació

  • correcció lingüística

  • proves d'impressió

  • embalatge i preparació de les recompenses

  • enviament als mecenes

Calendari previst

Un cop finalitzi la campanya de Verkami iniciarem immediatament la fase final del projecte.

Setembre - octubre

  • revisió final dels continguts

  • preparació dels arxius definitius

  • inici de la producció

Octubre - novembre

  • fabricació dels 1.500 jocs

  • control de qualitat

  • preparació de les recompenses

Finals de novembre - principis de desembre

  • enviament de totes les recompenses

El nostre objectiu és que tots els mecenes puguin gaudir de Lo Joc durant les festes de Nadal.

Per què necessitem la vostra ajuda?

Aquest projecte només serà possible si moltes persones hi posen el seu granet de sorra. Cada aportació és una reserva d'un joc.

Cada reserva és una paraula més que ajudarem a preservar. Cada mecenes formarà part d'un projecte col·lectiu que vol mantenir viu un dels tresors més importants dels Pallars: la nostra manera de parlar.

Perquè quan una paraula deixa de dir-se, una petita part de la nostra història també desapareix.

Fem que el parlar dels Pallars també es pugui jugar.

+ Info

Segueix l'evolució del projecte a les nostres xarxes socials, on anirem compartint curiositats sobre el parlar pallarès, el procés de creació del joc i totes les novetats de la campanya.

📲 Instagram: @lo_joc

També hi trobareu vídeos, continguts exclusius i tota la informació sobre les presentacions de Lo Joc.

MOLTES GRÀCIES!

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

2 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

  • Eva Tarragona

    Eva Tarragona

    4 horas

    Súper projecte!!! Ànims pallarés!

  • Marta Naharro i Via

    Marta Naharro i Via

    7 horas

    Moltes ganes d'esbaiola'ns jugant amb Lo joc. Quina idea més bona!

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies