❗️ Per poder utilitzar Verkami has de fer-ho des d'un altre navegador. Instal·la o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha deixat d'actualitzar el navegador Internet Explorer que estàs utilitzant i ha deixat de ser compatible amb la majoria de llocs web.

AL FOGARIL — La vida cantada des de la cuina

Al Fogaril és un projecte musical que consisteix en la creació d’un EP de 5 cançons en valencià a partir dels poemes de Victòria Cremades.

Esther Quiles

Un projecte de

Categoria

Creat a

Elx
0
segons
82
Aportacions
2.506€
De 2.500€
Aporta al projecte
Veure projecte en Castellano

Escull la teva recompensa

Dona-li suport amb una donació

Aporta sense recompensa
Fes una donació altruista al projecte sense rebre cap recompensa a canvi:

🔥 AL FOGARIL — La vida cantada des de la cuina

Hi ha records que tornen a través del sabor.

I hi ha històries que demanen ser contades...i cantades.

Al Fogaril és un EP de 5 cançons en valencià que naix de la trobada amb els poemes de Victòria Cremades.

Victòria i jo gravant el vídeo del Verkami
Victòria i jo gravant el vídeo del Verkami

Aquest projecte connecta música, memòria i cuina per recórrer les diferents etapes de la vida a través de quatre peces inspirades en plats o menjars tradicionals i una cinquena cançó feta especialment per al projecte.

Amb aquesta campanya vull fer realitat la gravació, producció i edició de l’EP, així com un llibret que amplie l’univers del projecte.

🎧 El projecte musical

Les cançons d’Al Fogaril naixen directament dels poemes.

Cada peça té la seua pròpia identitat, perquè la música s’ha construït deixant que siga la mateixa atmosfera poètica la que marque el camí.

El resultat és un EP variat i viu: una peça d’arrel popular amb aire d’havanera, que correspon a la infantesa; una cançó amb energia i influència jazzística que representa la maduresa i dues peces més íntimes i melancòliques, amb un to evocador. Finalment hi ha una cançó que recull l'esperit de totes les altres cancons (La Flor del Safrà)

El projecte aposta per una sonoritat orgànica i acústica, amb instruments reals com guitarra, postisses, llaüt i cello.

🌾 Memòria, cuina i vida

Cada cançó està vinculada a un element de la cultura gastronòmica valenciana:

. La coca de llanda
. Els gaspatxos
. L’esgarraet
. La mistela i els rotllets d'anís.

Aquests plats no són només menjar, sinó portadors de memòria.

Parlen de família, de territori, de moments compartits i també de sentiments.

Hi ha sabors i olors que ens porten històries que mereixen la pena ser contades i cantades

📖 El llibret

El projecte es completarà amb un llibret que acompanyarà l’EP.

Inclourà:

. Els poemes originals
. Les lletres de les cançons.
. Les receptes vinculades als poemes
. Continguts de la tradició oral i espais oberts per a la memòria

Es tracta d'un objecte pensat no només per llegir, sinó per guardar, escriure i recordar.

🎁 Aconsegueix recompenses exclusives

Amb aquesta campanya podràs aconseguir elements únics vinculats al projecte, molts dels quals només estaran disponibles durant el Verkami.

Entre les recompenses trobaràs:

. El disc en format físic i digital
. El llibret del projecte en ambdos formats.
. Marcapàgines il·lustrats a mà amb aquarel·la
. Làmines i peces il·lustrades
. Pissarres decorades a mà en petit format
. Experiències com concerts íntims o cançons fetes a mida.

Moltes d’aquestes recompenses són peces artesanals i edicions limitades, creades especialment per a aquesta campanya.

🙋‍♀️Qui sóc

Sóc Esther Quiles, cantant i compositora.

Entenc la música com un espai d’expressió i connexió. Després d’anys allunyada dels escenaris per una disfonia, vaig reprendre el camí musical amb les meues pròpies cançons.

Actualment done concerts, dirigisc un cor, i treballe en diferents projectes musicals com és Al Fogaril, on pose la melodia i la veu als poemes de la poeta noveldense Victòria Cremades.

Cantant a la presentació d
Cantant a la presentació d'un llibre de poesia.

✍️ Victòria Cremades

Victòria Cremades (Novelda, 1966) és poeta, escriptora i filòloga. Autora de diversos poemaris premiats, la seua obra ocupa un lloc destacat en la poesia valenciana contemporània, amb una veu profundament vinculada a la memòria, les emocions i el territori.

La poeta i autora de les lletres de Al Fogaril
La poeta i autora de les lletres de Al Fogaril

🎶 L’equip musical

Al Fogaril és un projecte construït de manera col·lectiva, amb la participació de diferents músics i professionals que aporten la seua mirada i sensibilitat a cada peça.

La producció i els arranjaments s’han desenvolupat en col·laboració amb:

1.Ricardo Rodríguez Vargas — producció de Dolça a glops menuts.

2.Ximo Caffarena — arranjaments de Coca de llanda

3.Gabriel Antúnez — producció de L'ama del hort i Romer, prebella i sal

4.Denis Boidi- Tècnic de mescla

El projecte compta també amb la participació de músics que aporten textures i matisos a l’univers sonor:

1.Tòbal Rentero — llaüt en Coca de llanda

2.Desirée Sánchez Granados — cello a Dolça a glops menuts i a Romer, pebrella i sal.

3.Gabriel Antúnez_ guitarra en Coca de Llanda

4.Alba Alberola - Postisses en Coca de Llanda

Cada col·laboració suma una capa més al projecte, mantenint sempre una aposta per una sonoritat orgànica, acústica i cuidada.

🎨 Laura Díez: la il·lustradora

Laura Díez Cremades és una il·lustradora alacantina formada en Història de l’Art i Il·lustració. Treballa com a professional freelance des de 2019 i ha col·laborat amb editorials, revistes i projectes culturals, desenvolupant un estil expressiu i ple de sensibilitat. És l’autora de la portada i de les il·lustracions que acompanyen el llibret d’Al Fogaril.

Laura Díez Cremades
Laura Díez Cremades

Portada  d
Portada d'Al Fogaril per Laura Díez

💰 A què destinarem les vostres aportacions

Les aportacions es destinaran a:

. Gravació, mescla i masterització de l’EP
. Disseny i maquetació del llibret, impressió i fabricació
. Producció de recompenses
. Enviaments de recompenses.
. Despeses de la campanya Verkami
. Vídeoclip de La Coca de Llanda (si ens arriba el diners)

Aquest finançament és clau per garantir un resultat cuidat i coherent amb el projecte.

📅 Calendari previst

Maig – agost 2026 → gravació i producció

Finals d'agost → projecte finalitzat

Setembre-octubre → enviament de recompenses

Segueix el projecte al meu Instagram:

Pròximament més contingut sobre el procés creatiu

MOSTRA DE RECOMPENSES

Pizarra personalitzada ( tu tries el messatge)
Pizarra personalitzada ( tu tries el messatge)

Aquarel.la amb motius de cuïna pintada a mà
Aquarel.la amb motius de cuïna pintada a mà

Marcapàgines pintats a mà
Marcapàgines pintats a mà

Davant d'un antic pastador m'arranque a cantar...

Preguntes freqüents

Encara no n'hi ha cap publicada

Tens algun altre dubte o pregunta?

Pregunta a l'autor/a

4 comentaris

Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.

  • lacarreres

    lacarreres

    aproximadament 1 mesos

    A poquet a poquet...

  • Eva

    Eva

    aproximadament 2 mesos

    Ánimo! Ya falta menos Ariadna y Eva

  • Esther Quiles

    Esther Quiles
    Autor/a

    2 mesos

    I jo també tinc moltes ganes de que els escolteu!!! Gràcies per col.laborar a que siga una realitat molt prompte!!!

  • jmap

    jmap

    2 mesos

    Quines ganes d'escoltar eixos poemes cantats!!👏👏👏

#03 / Ja tenim data de estrena de la primera cancó!!!

🎶 Ja tenim data per a “Coca de Llanda”!

Vos volia donar una notícia que em fa moltíssima il·lusió: “Coca de Llanda”, la primera cançó d’Al Fogaril, ja està pujada a la distribuïdora! 💛

He posat com a data d’estrena el 18 de setembre. Ara toca esperar que CD Baby aprove el llançament i faça arribar la cançó a les diferents plataformes digitals. Ja sabeu... protocols i temps d’espera que formen part del procés. 😊

Però el més important és que ja està en camí! I em fa una il·lusió enorme pensar que d’ací a unes setmanes aquesta cançó, que va començar amb un poema de Victòria i que promte podrà arribar a vosaltres i a molta més gent com a cancó.

I hi ha més: tenim plans de rodar un videoclip de “Coca de Llanda” amb la participació de la ballarina Alba Alberola. M’encantaria poder fer-lo ben prompte i donar-li també una dimensió visual a aquesta primera cançó d’Al Fogaril.

Vos mantindré informats de tot!

I, una vegada més, gràcies. Per haver confiat en el projecte, per

seguir llegint

#02 / Objectiu assolit!!!

💛 Ho hem aconseguit. Gràcies, de tot cor.

Encara estic assimilant-ho.

Al Fogaril ja és una realitat gràcies a vosaltres. Hem arribat a l'objectiu i no puc sentir-me més feliç i més agraïda.

Vull donar-vos les gràcies, de tot cor, per haver confiat en aquest projecte, per cada aportació, per cada missatge, per cada vegada que heu compartit la campanya i per tot l'afecte que ens heu fet arribar durant aquestes setmanes.

Tant Victòria com jo estem profundament emocionades de veure com aquest projecte, que va nàixer d'una trobada, d'uns poemes i d'una il·lusió compartida, ha trobat també un lloc en el cor de tantes persones.

Ara comença una etapa igual d'il·lusionant. En els pròxims dies em posaré de ple amb les recompenses i amb tots els detalls perquè les rebeu amb la mateixa estima amb què les vaig a preparar. També vos aniré informant de com avança el projecte i per descomptat, dels terminis d'enviament perquè estigueu al corrent de tot.

M'agrada pensar que,

seguir llegint

#01 / Nou productor

🎶 Nova incorporació a Al Fogaril!

Hola, mecenes!

Abans de res, vull donar-vos les gràcies una {youtube:}vegada més per fer possible que Al Fogaril continue avançant. 💛 Hui vos porte una notícia que em fa molta il·lusió compartir.

La cinquena i última cançó del disc, La Flor del Safrà, ja té productor: Manu Solís (Manutebol, The Wave VLC).

És una persona amb qui ja vaig tindre el plaer de treballar en el meu últim senzill, Núvol, una experiència molt enriquidora que em va deixar amb moltes ganes de tornar a crear al seu costat. Estic convençuda que aportarà una mirada molt especial a aquesta cançó, que serà l'última peça d'aquest viatge musical.

Manu Solís, productor
Manu Solís, productor

Espere poder mostrar-vos ben prompte els primers resultats. Tinc moltes ganes que escolteu com va prenent forma.

I una altra bona notícia: **ja hem arribat

seguir llegint
Fem servir cookies pròpies essencials per poder oferir el nostre servei i de tercers per conèixer l'ús de la pàgina. Política de cookies