Resultats sorprenents de l'estudi "El crowdfunding de recompensa cultural a Espanya"
Verkamis, junts seguim escrivint pàgines memorables de la història de l’art i la cultura! Ja son més de 3.000 els projectes fets amb crowdfunding!
Més de 3.000 llibres, discos, pel·lícules, jocs, espectacles… co-creats per la gran família verkamista… Ja estem apunt de superar el mig milió de verkamistes repartits per tot el món!
Qui son aquests 3.000 artistes i creadors?
Amb els investigadors Eva Sastre i Lluís Bonet del departament de Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona hem elaborat un estudi en el que hi han col·laborat gairebé 700 creadors dels més de 3.000 projectes exitosos de Verkami per avançar en el coneixement del crowdfunding i contribuir al coneixement global del model.
Podeu consultar l’estudi complert El crowdfunding de recompensa cultural a Espanya però no ens n’hem pogut estar d’analitzar els resultats més sorprenent i rellevants que han aparegut de recollir les experiències dels creadors de projectes fets amb crowdfunding. De nou, moltíssimes gràcies a tots els que hi heu participat!
Professionals de la cultura
El perfil majoritari dels autors que es financen amb crowdfunding és el d’ artistes o creadors professionals. Sumats a gestors culturals, dinamitzadors socials i una barreja de perfils, son gairebé un 70% dels autors de projectes crowdfundejats.
El crowdfuding va ser la seva primera opció
Aquest és un dels resultats més sorprenents. Hi havia la percepció majoritaria que el crowdfunding era el finançament al que havien de recórrer els autors quan se’ls havien tancat totes les altres portes. Però en realitat, és tot el contrari! La gran majoria dels autors de projectes de crowdfunding, un 80%, no han intentat recórrer a altres fonts de finançament abans que al crowdfunding. El crowdfunding va ser la seva primera opció des del principi.
Crowdfunding, molt més que finançament
Arribar a nous públics i augmentar la popularitat del projecte
Pel que fa a les impressions post-campanya, pràcticament un 84% dels autors consideren que dur a terme una campanya ha estat una experiència gratificant que els permetrà realitzar nous projectes amb una millor xarxa de contactes i experiència.
Un 66% també consideren que dur a terme una campanya els ha servit per augmentar la popularitat del projecte, un 65% per arribar a un públic al que d’una altra manera no hi haurien arribat, i a un 60% a més els ha servit per crear un vincle especial amb el públic interessat en el projecte.
Així que la gran majoria dels autors han aconseguit amb la campanya, a més del finançament necessari, intangibles que poden resultar fins i tot molt més valuosos i perdurables.
I es que el crowdfunding tal i com l’entenem a Verkami és molt més que finançament: és una altra manera de relacionar-se amb el públic, és una manera de generar comunitats al voltant d’un projecte, de tenir una independència total a l’hora d’afrontar el procés creatiu i d’arribar a nous públics… Això és el que hem treballat durant els últims 4 anys, i és espectacular que el que han experimentat els propis autors de les campanyes ens confirmi que anem pel bon camí.
I això explica que hagi estat la primera opció per la majoria dels autors, perquè va molt més enllà d’aconseguir el finançament, es tracta d’un canvi de mentalitat, el que fem entre tots, acaba essent millor.
Crowdfunding, un model sostenible
Finalment un 76%, si hagués d’arrencar un projecte similar al finançat, recorreria de nou a un Verkami. Això desmenteix que el crowdfunding sigui cosa d’una sola vegada, i que tal i com el treballem a Verkami, considerant que és un intercanvi entre públic i creador on tots hi poden sortir guanyant, és un model sostenible. De fet, diversos centenars de creadors ja han fet amb èxit, 1, 2, 3 i fins a 9 campanyes exitoses a Verkami.
Artesans del crowdfunding creatiu i cultural
El nostre equip d’experts en les indústries culturals i creatives seguim estudiant i assessorant de manera personalitzada totes i cadascuna de les campanyes de crowdfunding que publiquem. Des de 2010 seguim essent la plataforma amb la major tassa d’èxit del món: el 70% de las propostes aconsegueixen el seu objectiu de finançament.
Abans de l’estiu vam anunciar la nova eina de formularis, que permet gestionar de manera molt més còmode i ràpida la informació necessària per l’enviament de les recompenses… Ja son centenars els autors que l’han provat i que certifiquen que fa que el procés de fer una campanya es simplifiqui enormement. I prepareu-vos perquè tenim més sorpreses apunt!
Una abraçada enorme verkamis. Seguim fotent-li canya al crowdpower i co-creant cultura!!
La família Verkami.-
2 comentaris
Inicia sessió o Registra't per comentar aquesta entrada.
Valentí Acconcia
Unos datos muy interesantes y que nos hacen estar de enhorabuena a todos los que nos dedicamos al crowdfunding. Destaco especialmente el apartado de creadores recurrentes, con más de una campaña a sus espaldas. Y por supuesto la ratio de éxito de Verkami que es muestra de lo importante que es diseñar bien las campañas y tener una correcta estrategia. ¡Seguimos crowdfundeando, gracias familia y felicidades por los éxitos!
Santiago Guillen
El vostre informe em sembla notable. S'hi diuen coses que no son pas corrents. No es aquesta la musica que sentim cada dia. Avui, la nostra musica ambiental a Catalunya es victimista. "Som desgraciats i la culpa no es nostra."
Però els 700 innovadors de Verkami no es veuen pas com victimes. Saben que la vida es dura per la cultura pero ells tenen confiança en la gent i la gent els hi respon.
Molts dels nostres politics n'haurien de prendre nota