❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

19a Festa de la Poesia a Sitges

El 7 i 8 de novembre, torna l'homenatge més singular als poetes. Hem trucat a casa seva i ens han obert. Obrim-los les portes de Sitges!

Creado en

Sitges
0%
40
días
0
Aportaciones
0€
De 1.000€
Aporta al proyecto

Escoge tu recompensa

Apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto sin recibir ninguna recompensa a cambio:

La 19a Festa de la poesia a Sitges convidarà sis poetes: Amat Baró, Mireia Calafell, Gemma Casamajó, Isabel Garcia Canet, Aurélia Lassaque i Adrià Targa. Hem trucat a casa seva i ens han obert. Tots sis! Això vol dir que també nosaltres els obrirem les portes de Sitges. Per homenatjar-los com es mereixen, per gaudir de les seves veus i, si pot ser, per veure’ls feliços amb tot el que hem tramat per a ells.

PROGRAMA DE LA FESTA | 7 i 8 de novembre de 2026

DISSABTE, 7 de novembre

12 h REBUDA DELS POETES | Plaça d’Eduard Maristany

La plaça de davant de l’estació, on el 1918 van fer cap uns altres cèlebres poetes... ja està esperant els poetes d’enguany! Seran rebuts per tots els qui vulgueu donar-los la benvinguda: sitgetanes i sitgetans, autoritats, pubilles i hereus, i la banda Suburband.

Tot seguit, CERCAVILA

Comença la cercavila pels carrers, amb la banda al capdavant. Des dels balcons, i amb clavells a les mans, les veïnes Teresa Tort i Prado Velázquez celebraran l’arribada dels poetes. També els saludaran algunes cares conegudes i estimades, com les de la periodista i corresponsal Rosa M. Calaf i el meteoròleg Gori Massip.

Durant el recorregut, “inaugurarem” els sis carrers del poble que durant un cap de setmana duran amb orgull el nom dels poetes convidats.

En arribar a la plaça de l’Ajuntament, lliurament del Llibre de la Festa de mans de Vinyet Panyella. Culminaran la rebuda les noies i nois de l’Espai de dansa del Casino Prado i els poetes amfitrions de Sitges i la comarca.

Com que hi haurà set, tothom serà convidat a un refresc.

Balconada poètica
Balconada poètica

Després de la rebuda, els poetes dinaran en un espai emblemàtic del Palau de Maricel.

18:30 h GRAN CONSTEL·LACIÓ POÈTICA: CAPTURA D’ÀNIMES, RECITAL DELS POETES I CONCERT PERSONALITZAT, TOT EN U! | Saló Teatre del Retiro

Molt i molt atents!: la Festa de la Poesia celebrarà el seu acte central, per primer cop, al Saló Teatre del Retiro, el recuperat espai icònic del noucentisme sitgetà, dissenyat per Miquel Utrillo, un fet que ens fa molt feliços.

L’espectacle, gosaríem dir que excepcional, reunirà: la memorable Captura d’ànimes, de la companyia La Tija; el recital dels nostres sis poetes convidats; i el Concert personalitzat, que protagonitzaran la cantant Ju —una artista reconegudament genuïna— i els músics Arnau Burdó (al piano) i Ricard Puigdomènech (a la guitarra), disposats a interpretar les cançons preferides dels poetes (quin repertori insòlit ens espera?).

L’acte l’obriran, en les seves llengües d’origen i en català, els alumnes de Normalització Lingüística de Sitges. I comptarà amb una intervenció a distància de la poeta Antònia Vicens, convidada a la Festa l’any 2014, a qui hem nomenat —una tradició que encetem— Poeta Far de la 19a Festa

Després de l’espectacle, i per renovar energies, els poetes soparan a les terrasses del Grup d’Estudis Sitgetans.

DIUMENGE, 8 de novembre

De bon matí, un massatge personalitzat per als poetes (no podíem oblidar les gratificacions sensorials!) a càrrec de Davínia, ambaixadora dels vocacionals Cal Fregues.

11 h EN MIRALL: ARTISTES, MÚSICS I POESIA | Fundació Stämpfli

Ens reunirem al museu d’art contemporani que l’artista Pere Stämpfli, que ens deixà fa poc, projectà a Sitges, la seva vila d’acollida. Ens aturarem davant de sis peces d’art perquè els membres del col·lectiu artístic Aiguacuit ens sorprenguin fent un maridatge entre sis poemes dels poetes convidats i sis obres plàstiques de la col·lecció. Ens hi acompanyaran, amb il·lustracions musicals, els músics Marc Marcet, trompetista, i Roger Pascual, clarinetista.

En acabar l’acte, foto de família dels poetes i amb tothom que s’hi vulgui afegir.

12:30 h JOC D’AFINITATS: JOVES POETES, MÚSICA, INFANTS... | Biblioteca Santiago Rusiñol

La nostra biblioteca, casa de la paraula i dels llibres que celebra els seus primers 90 anys, s’obrirà a les veus dels joves i vibrants poetes Carla Marco, Jun Komura i Andreu Alós, que ens recitaran els seus versos. Com ja és tradició, s’adreçaran als poetes convidats amb singulars dedicatòries. També es faran presents els pessics musicals de Florenci Salesas, amb els seus sintetitzadors i teclats. Per cloure l’acte, rebrem la visita d’uns infants de Sitges que oferiran als nostres convidats els dibuixos ideats per ells a partir dels seus poemes.

Dinar del poetes al Retiro
Dinar del poetes al Retiro

14 h TRADICIONAL DINAR DELS POETES | Sala d’actes del Retiro

Ai, si us el perdeu... després us recarà! Per coronar la Festa com mana la tradició, celebrarem el reconfortant Dinar dels Poetes* al Retiro. Amb sobretaula artística: gralles, brindis personalitzats, cançons de cabaret, sorpreses...

El dinar és obert als mecenes de la Festa que facin l’aportació que inclou els tiquets per assistir-hi.

I adeu, amb un profund agraïment als sis poetes que ens hauran acompanyat durant el cap de setmana, i al públic que s’haurà atrevit a immergir-se en l’experiència.

Recital de cloenda (14a Festa)
Recital de cloenda (14a Festa)

Segueix-nos a les nostres xarxes socials i estigues al dia de totes les novetats:

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

0 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies