T’agrada llegir? Vols ajudar-nos a seguir promocionant la passió per la lectura?
Qui som?
L'AJLC (Associació de Joves Lectors Catalans) és una entitat sense ànim de lucre creada per i per a joves. Neix el 2021 amb el propòsit de fomentar la lectura entre el públic juvenil, i difondre els valors culturals de la lectura arreu del món (en especial, als territoris de parla catalana).

Què fem?
Algunes de les iniciatives presencials i virtuals que hem organitzat han estat:
- Gimcanes literàries per llibreries de Barcelona i Girona

Quedades per anar al cinema o al teatre a veure adaptacions literàries
Sortejos de llibres
Concursos de microrelats
Olimpíades lectores (una tarda plena de jocs i reptes relacionats amb llibres que s’han de superar per equips)

I, a més a més, també hem col·laborat organitzant activitats per a joves amb festivals com La Setmana del Llibre en Català, Litterarum o el Crush Fest. Però la nostra iniciativa preferida són les Jornades de Joves Lectors, una trobada anual a la biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra.
Les Jornades de Joves Lectors (fundades el 2019) són un punt de trobada juvenil per als amants dels llibres ple de jocs, debats i taules rodones. Vinguis sol o acompanyat, t’assegurem que ho passaràs genial en aquestes jornades organitzades per i per a joves… El bon rotllo, hype, salseo, respecte, una mica de bogeria i molta diversió estan assegurats!
A què destinarem l'import del Verkami?
El nostre objectiu és finançar la VII Jornada a través d'aquest Verkami: web i gestió del projecte, premis i marxandatge, obsequis pels ponents...
I si superem l'objectiu inicial destinarem els ingressos a fer possible altres projectes de la nostra associació sense ànim de lucre.
Què diuen de nosaltres?
Un concurs per demostrar que els joves sí llegeixen Entre línies 03/03/24
L’Associació de Joves Lectors i La Setmana del Llibre en Català aposten per la programació juvenil. Ajuntament de Barcelona 08/08/22
Amb Mixa, presidenta de l’Associació de Joves Lectors Catalans. La veu dels llibres 18/06/22
Neix l’Associació de Joves Lectors Catalans. Revista Papers de Joventut de l’Associació Diomira 21/12/2021
Entrevista a la Mixa, cofundadora de l’Associació de Joves Lectors Catalans (a partir del minut 44) "T de cultura" Tarragona Ràdio 26/11/2021
Neix l’Associació de Joves Lectors Catalans. Benvinguda! Tinta & Chocolate 06/07/2021
Donar valor a la literatura juvenil Diari ARA 20/07/2019
Joves lectors: encara hi ha esperança. Núvol.com 07/07/2019
1 comentario
Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.
Scheherezade
Va el meu granet de sorra! Molta sort i gràcies per la feina que feu ♥