NOU projecte Dance! - Grup Mixtour
Amb la col · laboració del Conservatori Superior de Dansa de València.
GRUP MIXTOUR
Grup MixTour és un col · lectiu de joves músics reunits al voltant d'una idea: renovar la tradició del concert de música clàssica / contemporània amb una mirada sincera, fresca i desinhibida. Els nostres espectacles barregen peces de diferents estètiques o tradicions musicals entorn a una idea general: l'homenatge a Franz Liszt en Liszt Tour Aniversari, els sons de joguina de Toys & Tierkreis ...
EXPLICACIÓ
Després de l'èxit dels nostres anteriors projectes Liszt Tour Aniversari (Teatres del Canal) i Toys & Tierkreis (ENSEMS 2012) presentem el nostre tercer projecte sota el títol Dance!. La dansa i el moviment són els elements fonamentals que ens han motivat per l'elecció del programa musical, que versa sobre música de F. Couperin, F. Coll i A. Borredà.
Tres són els elements que formen l'escena del nostre projecte:
Ensemble Grup Mixtour amb instruments d'època: música del Segle XVIII
Ensemble Grup Mixtour amb instruments actuals: música del Segle XXI
La dansa, ballarins del Conservatori Superior de Dansa.
La capacitat interdisciplinària dels integrants de Grup Mixtour ens permet formar una petita orquestra amb instruments d'època, que interpretarà importants peces del repertori barroc francès del segle XVIII (François Couperin, Les Nations) explícitament escrites com moviments o suites de dansa.
En contraposició a aquest grup Grup Mixtour interpretarà música actual del segle XXI que pròpiament no va ser escrita per ser música de dansa (a excepció de la peça d'estrena del compositor A. Borredà, Suite de Danses) però que contenen un alt contingut rítmic popular a seva estructura interna, provocant així que el moviment i la dansa encaixin perfectament.
La figura dels ballarins està utilitzada com a nexe d'unió i representa visualment el moviment d'aquests dos mons estètics.
PROGRAMA DE CONCERT: Dance! - Grup Mixtour
François Couperin (Paris, 1668-1733) | Les Nations, Premier ordre: Ouverture
Francisco Coll (Valencia, 1985) | Piedras Estrena a Espanya
François Couperin (Paris, 1668-1733)| Les Nations, Premier ordre: Allemande -Gigue
Adrián Borredà (Valencia, 1983) | TANZ-SUITE Estrena Mundial
François Couperin (Paris, 1668-1733) | Les Nations, Premier ordre: Gavotte -Menuet – Chaconne ou Passacaille
Les aportacions dels nostres mecenes per aquest projecte seran utilitzades principalment en la gravació i posterior producció d'un DVD del projecte. Volem també utilitzar part d'aquest ajut per difondre el nostre projecte artístic mitjançant la publicitat en les agendes culturals, revistes de música, premsa provincial, pàgina web i xarxes socials.
Tenim altres fonts de finançament, però cal una petita quantitat per donar l'impuls suficient al nostre projecte.
LA PRESENTACIÓ del projecte Dance! tindrà lloc:
- Diumenge 9 de desembre 19.30h al Centre Cultural de la Beneficència, C / Corona 36, València (entrada gratuïta)
Us esperem a tots!!
RECORDEU:
L'assaig pedagògic serà el dia 7 de Desembre a les 13h al Casino Musical de Godella (C. Músic Caballer n.4, 46110 Godella) ¡En exclusiva pels nostres mecenes!
PROJECTES ANTERIORS:
Liszt Tour Aniversari - Realitzat en Teatres del Canal
Toys & Tierkreis - Realitzat al Festival Internacional de Música contemporània ENSEMS
[Soundcloud item unavailable]
Grup Mixtour vol agrair a tots els que fan possible que el nostre esforç valgui la pena, moltes gràcies i una forta abraçada de part de tots els integrants de ¡Grup Mixtour!
0 comentaris
Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.