❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

Hipòlit (o la mirada d'Hipòlit)

Muntatge teatral de la nostra versió personal del mite de Fedra, a partir de textos de dos autors contemporanis, IIannis Ritsos i Olov Enqui

Categoría

Creado en

0
segundos
37
Aportaciones
1.325€
De 1.200€
Aporta al proyecto

Escoge tu recompensa

O apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto sin recibir ninguna recompensa a cambio:

QUI SOM?

Hipòlit (o la mirada d’Hipòlit) és la primera iniciativa impulsada per la Companyia Perpetuum Mobile, nom que, sobretot, rememora el moviment espontani, l’energia que es genera per ella mateixa, la inèrcia eterna de fer teatre pel plaer de fer-ho. Això és el volem amb el nostre primer espectacle: engegar una màquina teatral de moviment perpetu, la font d’energia de la qual no sigui una altra que la il·lusió dels seus components.

SINOPSIS

*«Recordo la primera vegada que et vaig veure,

era un matí ben d’hora

a Atenes.

Venies al costat de Teseu

però quasi no em vas mirar,

en canvi jo, et vaig observar detingudament.

Et vaig veure... »*

L’acció comença amb la mort d’Hipòlit, rememorada per la seva madrastra, Fedra. Al record del seu amor impossible cap al seu fillastre, van dirigides las seves últimes paraules, plenes de desolada passió i desesperança. Mentre la lluminosa tarda declina, Fedra resta sola i aïllada a casa seva i l’obsessió, el penediment, la culpabilitat i la innocència brollen de la seva ànima tot cercant encara la mirada d’Hipòlit. Com els ulls del jove estimat, també el record fuig cap a la foscor, per acabar fonent-se amb la vergonya i el desig, i esdevenir així una mateixa cosa en el cos de Fedra.

LA NOSTRA PROPOSTA

Proposta dramatúrgica _ Estem construint la nostra dramatúrgia a partir dels textos de dos autors europeus, el poeta grec Iannis Ritsos i el dramaturg suec Per Olov Enquist. Ambdós autors comparteixen una mateixa visió moderna i propera del mite de Fedra i en ells, la paraula teatral és determinant. Però si en Enquist el joc dramàtic i la polifonia dels personatges és cabdal, la dissecció dolorosa que Ritsos fa del personatge principal aprofundeix amb més imaginació en el seu món interior.

Proposta escènica _ La nostra proposta vol ser tota una declaració d’intencions. Una taula de marbre, una copa de vi i una camisa blanca: objectes que basculen entre el seu caràcter simbòlic i la seva quotidianitat. El cos de l’actor i el llenguatge, la bellesa del seus moviments en un espai despullat. Amb l’objectiu d’arribar d’una manera més plena i íntima al destí natural de l’acte teatral: el públic.

EL PROCÉS

Aquest projecte es va concebre com un treball de laboratori i com a tal, com un treball en constant canvi i modificació, tant en els àmbits dramatúrgic i escènic com en els de producció i la concepció de la idea.

El procés es va dividir en dues fases. Durant la primera hem elaborat la dramatúrgia a partir d’improvisacions sobre la situació i els personatges de la tragèdia. Així és com hem arribat a la proposta d’un monòleg per a una actriu. Aquesta fase es va realitzar a Berlin durant els mesos de juliol i agost d'aquest any. I una segona fase que ha consistit en la posada en escena d’aquesta dramatúrgia, fase que s’està realitzant durant l’últim trimestre de 2011.

L’estrena d’Hipòlit (o la mirada d’Hipòlit) està prevista per al 30 de desembre de 2011 al Teatre del Casal de Vallromanes (Barcelona).

PER QUÈ US NECESSITEM?

La precarietat econòmica en què s’han de portar a terme projectes teatrals ens obliga, la majoria de les vegades, a posar el finançament de les nostres butxaques i comptar amb la feina desinteressada d’amics i col·legues de la professió. Hem rebut una petita subvenció del CONCA (Consell Nacional de la Cultura i les Arts) però necessitem el vostre suport per poder cobrir part de les despeses de producció, i sobretot, d’il·luminació, d’espai sonor i de producció audiovisual.

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

0 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies