ATURAR-NOS NO ES UNA OPCIÓ!
Un vídeo gravat a la natura.
Una peça per a cor mixt, solista mezzosoprano i orquestra. Una obra inèdita del compositor Brando Borràs, pianista i arranjador de la coral.
Un poema d'amor d'en Joan Maragall.
CAP AL SEGÜENT OBJECTIU!
Amics, hem aconseguit el nostre primer objectiu gràcies a tots els mecenes que ens heu ajudat.
Però no volem aturar-nos aquí! Volem que el nostre vídeo sigui encara millor, una obra d'art com la música d'en Brando i la poesia d'en Joan Maragall.
De moment, pots assaborir el making off de l'enregistrament d'àudio, que es va realitzar el 8 i 9 de maig ... a que promet?
ENS AJUDES A FER-HO POSSIBLE?
Des de 1984 la Coral Font D’en Fargues hem crescut fins a convertir-nos en un referent cultural al barri de Font d’en Fargues i al Districte d’Horta-Guinardó.
Durant aquests trenta-set anys d’existència hem interpretat tota classe de repertori i hem participat en múltiples espectacles d’elaboració pròpia, en coproduccions amb altres corals, a cappella, amb orquestres professionals...
Des de 1995 la Marta Finestres, veïna del barri, és la nostra directora. La Marta és pedagoga musical i directora professional. Amb ella hem crescut en nombre de cantants i sobretot en sensibilitat i qualitat musical.
Aquest el el video del concert confinat de Nadal 2020 que vam gravar al Casal de la Font d'en Fargues
Una de les missions de la coral és recolzar els joves talents. Des de 2012 en Brando Borràs col·labora amb nosaltres com a pianista i arranjador. Gràcies a aquesta col·laboració tenim l’oportunitat de promoure l’estrena de la seva obra simfònica “La Cascada de Lutour”, basada en el poema del mateix nom d’en Joan Maragall.
Abans de la pandèmia, estàvem treballant aquest projecte amb altres corals, uns cent cantants en total i amb una orquestra mixta de professionals i aficionats.
Ateses les circumstàncies que vivim tots des del març del 2020, hem decidit redissenyar el projecte, fent un videoconcert per seguir gaudint amb la música i aconseguir que molta gent s’ho passi bé amb nosaltres.
Cantarem per primera vegada La Cascada de Lutour, l’obra simfònica que en Brando Borras ha escrit per a nosaltres, i l'enregistrarem en directe. La gravació la farem separadament per veus (sopranos, contralts, tenors i baixos).
L’espai de gravació serà el teatre del Casal Font d’en Fargues i l’equip de gravació d’àudio serà el del propi Brando.
L’orquestra serà virtual i implementada pel Brando Borràs amb la llibreria musical de la BBC https://www.spitfireaudio.com/bbcso.
Després enregistrarem un vídeo en un entorn natural, amb la coral sencera cantant sobre l’àudio gravat. Atenent les circumstàncies sanitàries i econòmiques, tenim tres opcions:
A. Gravar en un entorn natural a Catalunya i fer fotografies i filmar la cascada.
B. Desplaçar un equip a la cascada per gravar-la, i posteriorment muntar el vídeo amb les imatges de la coral a un entorn natural a Catalunya.
C. Desplaçar la coral a la cascada de Lutour i gravar el vídeo.
El producte final serà un vídeo professional de vint minuts de durada amb la màxima qualitat musical i estètica.
Per aconseguir aquest objectiu, necessitem mecenes. Ens ajudes?
Confia en nosaltres i ajuda’ns a seguir fent barri i comunitat amb la música.
Qui som
Marta Finestres
Pedagoga musical i postgraduada en intervenció logopèdica en trastorns de la veu. Té una llarga trajectòria com a directora i com a mestra d’iniciació, llenguatge musical i cant coral. És cantant mezzosoprano i ha estat membre de grups amb diferents estils, com el Cor Madrigal, Musdeveus o Gospel Train, del qual també en va ser directora. Des de 1995 és directora de la Coral Font d’en Fargues i des de 2016 directora artística, pedagògica i musical de la Coral Municipal d’Alella. Creu profundament en el poder terapèutic de la música i en la seva força com a eina de canvi i transformació social. Per això sempre ha estat compromesa amb la cultura de base vinculada a l’entorn i treballa activament per dignificar el món de la música i el de la cultura en general.
Brando Borràs
Compositor, pianista i mestre de música. Màster en Música per Experiències de l’Entreteniment de ENTI-UB. Llicenciat en Música i Composició per el Taller de Músics. Realitzador de la banda sonora "Tibidabo, el parc màgic al Nadal" per a la temporada 2019-20 del parc d'atraccions. Pianista i arranjador de la Coral Font d’en Fargues i de la Coral Municipal d’Alella. És l'autor del poema simfònic La cascada de Lutour.
Llorenç Oliveras
Productor audiovisual amb més de trenta-cinc anys d’experiència. Realitzador i fotògraf, operador de càmera i tècnic de vídeo.
Coral Font d'en Fargues
Un grup de més de quaranta cantants que trobem en el cant coral una activitat que ens agrada i estimula. Som un referent cultural al barri i al districte Horta- Guinardó, que l'any 2006 ens va premiar per la nostra trajectòria.
La composició de la Coral és diversa i inclusiva, amb persones de totes les edats i amb diferents nivells de coneixements musicals i tecnològics.
Tots plegats preparem els repertoris mitjançant un treball rigorós i alhora motivador.
A què destinarem la teva aportació?
La teva col·laboració farà possible cobrir les despeses extraordinàries de preproducció, producció i postproducció del vídeo, els “honoraris” de l’orquestra virtual, els desplaçaments dels tècnics i les recompenses per als mecenes. A més, podrem millorar els objectius i la qualitat del projecte.
Composició 600 €
Desplaçaments 750 €
Gestió i Micro-mecenatge 950 €
Direcció musical 2.200 €
Vídeo 5.500 €
Calendari
Per al calendari depenem de com evolucioni la pandèmia del Covid-19.
Si bé no podem preveure amb exactitud la data de la finalització del videoconcert, el nostre objectiu és aconseguir fer-lo a finals de juliol de 2021, i ens hem marcat com a límit el mes d’octubre.
L’estrenarem un dia molt especial, el vint-i-dos de novembre, dia de Santa Cecília, patrona de la música!
+ Info
Trobareu un munt d'informació més a les nostres xarxes socials. Segueix-nos!
37 comentaris
Si ja ets mecenes, Inicia sessió per comentar.
CORAL FONT FARGUES
Autor/a
A només dotze hores de tancar el projecte, només us volem dir una cosa:
MOLTES GRÂCIES A TOTS per la increïble resposta que hem rebut i pel suport que ens heu donat.
Ens permet dur a terme el projecte de La Cascada de Lutour, que ens ha mantingut vius des del Març de l'any passat, però també ens anima a seguir endavant a la recerca de noves fites, més units, més forts, millor cantants, millor persones. Moltes gràcies!
laura de mello
Qué bueno que hayais podido llevar a cabo este hermoso proyecto!
yolanda corominas
Es un gusto para mí colaborar con el Coro y la cultura.
Rosa
Aporto el meu suport per aquest projecte tan bonic. Felicitats
celia encabo duro
Què faríem sense música?
mmaixenchs
Ànims Emilio i Companyia!
Paula Fabricant
Carmentxu: estoy contenta de aportar a la Coral.
Paula Fabricant
Cantar es lo más!
Julio Diaz
Aquesta aportació l'hem feta conjuntamente Isabel i Julio. Salutacions
Olga López Martínez
Excel-lent projecte