Noves eines per monitoritzar la teva campanya
Hem treballat de valent per deixar enllestida la campanya i poder publicar-la. Les recompenses ja estan apunt, l'objectiu ajustat, la descripció millorada. Publiquem la campanya i a treballar!
Iniciem la campanya de difusió per fer arribar el nostre projecte a tots aquells que hi poden estar interessats. Els primers dies entre els nostres cercles més propers per marcar un bon ritme de recaptació i generar confiança i aquest bon coixí inicial, anar ampliant els cercles.
Però és essencial tenir eines per poder veure l’impacte de la difusió i quina és la dinàmica d’aportacions al nostre projecte. Per això, hem fet un pas més per dotar la pàgina de gestió del projectes, amb dues gràfiques: D’aportacions i de Visites per dia.
¿Com ens poden ajudar aquestes gràfiques per gestionar la nostra campanya?
1. Aportacions vs Recaptació acumulada
Un histograma anirà recollint el nombre d’aportacions que hem rebut cada dia (eix de l’esquerra), i en blanc la recaptació acumulada pel nostre projecte (eix de la dreta) amb la línia horitzontal negre que indica el nostre objectiu de finançament.
La inclinació de la recaptació acumulada ens indicarà si amb el ritme actual de recaptació arribarem o no a l’objectiu durant els 40 dies de campanya.
En el cas de l’esquerra, tot i portar un bon ritme de recaptació, veiem que no era suficient per arribar a l’objectiu. Esforçant-se més en la campanya de difusió van aconseguir remuntar la tendència amb un ritme que, a 15 dies de finalitzar la campanya, ja els assegurava que aconseguirien l'objectiu. A la dreta, hi podem veure un projecte amb un ritme constant que des de l’arrencada ja podia preveure aproximadament quin dia arribaria a l’objectiu.
2. Aportacions vs visites
En aquesta gràfica hi podem veure les visites que ha rebut dia a dia la nostra pàgina del projecte (eix de la dreta) i de nou l’histograma de nombre d’aportacions per dia (eix de l’esquerra)
D’aquesta gràfica en podem extreure si la nostra campanya de difusió està sent efectiva i atraient visites a la nostra pàgina del projecte, i si aquestes visites es transformen en aportacions.
Fent-hi un simple cop d’ull, podem treure'n moltes conclusions sobre el comportament i l’evolució de la nostra campanya.
Sense visites, no hi ha aportacions
Sense visites a la nostra pàgina del projecte és impossible que hi hagin aportacions. Hem de tenir present que la conversió habitual és d’entre l’1% i el 5%, és a dir, de cada 100 visites, entre 1 i 5 acabaran aportant a la campanya. Si l’aportació mitjana als projectes de crowdfunding és de 40€, podem estimar amb aquests dos paràmetres quantes visites necessitem aproximadament per arribar a l’objectiu.
Tinc visites però no es converteixen en aportacions
La nostra campanya de comunicació està portant visites a la nostra pàgina de projecte però com en l’exemple, menys d’un 1% es converteixen en aportacions. És important que reviseu doncs la comunicació de la vostra campanya. Falta informació sobre el projecte o les recompenses? Parla amb algú que vegi la campanya des de fora, i que t’expliqui què és el que troba a faltar. Escolta també les reaccions a les xarxes per millorar i corregir la informació de la campanya.
Tinc una bona ràtio de conversió però no rebo suficients aportacions
Pot ser que aleshores el projecte no estigui rebent suficients visites. Tal i com hem vist a la gràfica d’aportació vs recaptació acumulada, aquest projecte necessitava una remuntada en el nombre d’aportacions al seu projecte. Tenia una bona ràtio conversió. És a dir, el nombre d’aportacions era proporcional al nombre de visites. En el moment que van aconseguir arribar a més cercles i atraure més visites al projecte, també va augmentar el ritme d’aportació. Es va produir també l'efecte bola de neu, al trobar-se a prop de l’objectiu i augmentar el ritme de recaptació, la campanya va arribar a molta més gent i molts d'aquests es van animar a participar al projecte.
Seguiment de la campanya
És interessant també analitzar dia a dia quines accions han fet que tinguem més visites i amb quines tenim una major ràtio de conversió. Centrar-nos en promoure el segon cas, serà més efectiu per arribar a l’objectiu del nostre projecte.
En aquest cas, veiem un pic de difusió durant els dies 15 i 20 que corresponen a dos articles sobre el projecte publicats en 2 mitjans de comunicació diferents. Tot i que el segon va atraure gairebé el doble de visites al projecte, les conversions van arribar gairebé a la meitat. Així que serà molt més productiu pel projecte seguir treballant amb els mitjans que tinguin un segment de públic més semblant al primer que al segon cas.
La informació és poder! ;)
I com sempre, tot l’equip de verkami continuem aquí per donar-vos un cop de mà en qualsevol moment de la campanya.
T'han estat útils aquestes gràfiques a l’hora de fer el seguiment de la teva campanya? Afegiries alguna mètrica més?
11 comentaris
Inicia sessió o Registra't per comentar aquesta entrada.
EVA PÉREZ
Molt útil, moltes gràcies!
Joan Carreras
Son muy útiles, muchas gracias! Nos ponemos las pilas
Leo del Pino
Muchas gracias por las gráficas. Me han resultado muy útiles.
Jorge Barneau
Gracias muy interesante
Liona & Serena Strings
Si, muchas gracias espero averiguar cuales son los medios que atraen mas aportaciones en mi caso antes de terminar la campaña, suerte a todos!
Jonàs Sala
Verkami
¡Gracias! Lo tendremos en cuenta. En general no afecta el seguimiento de la evolución de la campaña, para analizar la conversión, la respuesta a ciertas acciones en redes, etc. pero lo ajustaremos.
Eric Gonzalo Rodriguez
Como propuesta de mejora, creo que deberíais considerar que el gráfico se dé seguimiento contemplara las aportaciones eliminadas.
Aleix Torné
El disseny, usabilitat i eines de suport són excel.lents. Ens ho poseu molt fàcil i ens podem centrar en el projecte.
Laura San Román
Muy útil la información.
Héctor
Felicidades amigos, gran trabajo para ponerse a la altura de las mejores del mundo.