Per la teva informació...
Una de les virtuts del crowdfunding és que ens fa més lliures i més independents, cosa que ho converteix en una molt bona eina pel periodisme.
Un dels primers projectes en demostrar-ho va ser el quinzenal Diagonal que va finançar la nova web recaptant gairebé 20.000€ quan Verkami portava poc més de 6 mesos en marxa. Els han seguit projectes apassionants com l'impulsat per Mèdia.cat, col·lectiu que ha pogut realitzar dues edicions del seu Anuari dels Silencis Mediàtics. La cooperativa MásPúblico que va poder finançar part de l'arrancada de la revista La Marea, La Tuerka va multiplicar per 3,5 el seu objectiu de finançament, TerceraInformación van recaptar 15000€ aquest estiu passat, i el setmanari La Directa. Fa no pas gaire es va poder finançar Synkratos, una xarxa social d'intercanvi de notícies que ha rebut el recolzament de Cafè Amb Llet, els mateixos que van recaptar gairebé 25000€ en només 6 dies per pagar l'edició del seu llibre "On són els meus diners?" amb el que denunciàven una trama de corrupció a la sanitat catalana.
Fins avui, Verkami ha servit per finançar més de 80 projectes periodístics, i ara mateix n'hi ha de molt interessants a la recerca del vostre suport, com Kaos en la red o la revista d'anàlisi polític i econòmic SinPermiso.
Ningú millor que nosaltres mateixos per garantir-nos informació independent, així que no deixeu de donar suport a projectes com aquests!
0 comentaris
Inicia sessió o Registra't per comentar aquesta entrada.