❗️Para poder utilizar Verkami debes hacerlo desde otro navegador. Instala o entra desde: Microsoft Edge, Chrome o Firefox. Microsoft ha dejado de actualizar el navegador Internet Explorer que estás utilizando y ha dejado de ser compatible con la mayoría de sitios web.

"Punto y coma": luchando contra la depresión

"Punto y coma" es un libro que cuenta una historia personal de cómo se vive una depresión desde dentro, en primera persona, y también desde fuera, desde el entorno más cercano de la gente que te rodea. A través d'experiencias y testigos, busca una panorámica de como se puede vivir una depresión.

Mabel Rodríguez

Un proyecto de

Categoría

Creado en

0
segundos
145
Aportaciones
2.639€
De 2.200€
Aporta al proyecto
Ver proyecto en Català

Escoge tu recompensa

O apóyalo con una donación

Aporta sin recompensa
Haz una donación altruista al proyecto porque simplemente quieres ayudar a hacerlo realidad:

"Punto y coma" es un libro que cuenta la historia de Mabel: una chica extrovertida, con una vida laboral y personal estables hasta que cayó en el infierno de la depresión.

Recoge los meses sin poder salir de casa ni de la cama, ni poder estar con gente. Repasa el tratamiento y la lucha para combatir la enfermedad, y todos los altibajos que ha ido encontrando durante los meses que la sufrió.

Es un relato en primera persona de los episodios donde la enfermedad ganaba, la hundía e incluso perdía las ganas de vivir; pero sobre todo es una llamada a armas para la lucha, en el que las muestras de esperanza son constantes.

El libro no pretende ser un manual de instrucciones ni una guía de tratamiento sobre la depresión. El objetivo es dar visibilidad, a partir de una historia real, a una enfermedad estigmatizada y silenciada por la sociedad. A su vez, pretende ayudar, en la medida de lo posible, tanto quien la padece como a su entorno.

La depresión es una enfermedad que afecta a más de 350 millones de personas en todo el mundo (según la OMS en 2014). Es un trastorno que afecta personas de todas las edades y condiciones sociales de todos los países. Provoca angustia mental y puede afectar a la capacidad de las personas para llevar a cabo sus actividades de la vida diaria.

Pero, por encima de todo, es una enfermedad y un infierno contra el que se puede luchar y se puede ganar.

La historia de Mabel es sólo un ejemplo.

¿Por qué necesitamos vuestra ayuda?

Somos Mabel Rodríguez y Frederic Muniente, dos apasionados de la vida, los libros y las historias. Mabel había vivido una historia y conoció Fede, un periodista y escritor con ganas de contarla. Juntos hemos llevado a cabo este proyecto con muchas ganas, sobre todo con la ilusión de poder escribir una historia que pudiera ayudar a otras personas.

Cuando nos lanzamos a llevar a cabo este proyecto, pensábamos que lo más difícil sería escribir el libro y convertir una experiencia en letras y letras que llenaran páginas.

Y no.

Detrás de un proyecto como éste hay mucho trabajo del que no éramos conscientes en el momento de empezar, y que hemos ido encontrando y solucionando a medida que hemos avanzado. Alguno de estos nos ha supuesto, o nos supondrán, un coste monetario. Como todos sabemos, el precio de la cultura en nuestro país es muy elevado. Es por ello que os necesitamos para superar todas estas barreras y poder ofrecer un buen libro!

Destinaremos el dinero de vuestras aportaciones en la edición y producción del libro: desde las tareas de corrección y maquetación a las de impresión. Y lo más caro de todo, el envío para hacerlos llegar a vuestras manos .

En caso de superar la cantidad establecida, además de enviaros unos abrazos enormes a todos, reinvertiremos el dinero excedente en la traducción del libros en otros idiomas, en la edición especial en tapa dura y en una presentación tan grande como el presupuesto nos permita.

Nuestro principal objetivo es dar visibilidad a una enfermedad a menudo escondida y estigmatizada. Queremos llegar a cuantas más personas podamos mejor. Y, sobre todo, poder ofrecer un granito de arena a todas aquellas personas que sufren depresión, o acompañan a alguien que sufre.

¿Nos ayudáis?

Nuestro equipo

Para poder ofrecer un libro de calidad hemos necesitado un equipo de profesionales para llevar adelante el proyecto: Enric Pineda i Traïd, Sara Garcia Salabert y Guillem Mota Estrada. Estas tres personas completan nuestro equipo, y sin ellos, al igual que vosotros, no habría proyecto.

Enric se ha encargado de la gestión y mantenimiento del portal web del proyecto. Esto incluye toda la logística y programación, la contratación y mantenimiento del servidor y el dominio durante el periodo de lanzamiento y promoción del Verkami y el libro.

Por su parte, Sara se ha ocupado de todo el trabajo de diseño gráfico: el diseño de la portada, el asesoramiento tipográfico y de estilo, el diseño de logotipos, puntos de libro y otros elementos gráficos relacionados con los diferentes aspectos relacionados con el proyecto.

Asimismo, también hemos necesitado un especialista para la gestión y edición del contenido audiovisual y fotográfico del libro y el portal web. Guillem se ha encargado las fotografías de portada, el diseño conceptual, y las infografías y material fotográfico de la web y el blog.

El libro, además, cuenta con un prólogo muy especial escrito por Agnès Marqués, periodista y presentadora del telenotícies de TV3. Ella y su programa, La gent normal del Canal 33 fueron determinantes para dar el empujón que Mabel necesitaba para explicar al mundo su enfermedad.

¿Qué recompensas os esperan?

Hemos planteado las recompensas en base a las dos cosas que buscábamos en hacer el libro: contar una historia y hacer visible una enfermedad desconocida y incomprendida.

Por ello, nuestras recompensas están focalizadas en el propio libro y la visibilidad de este y de la historia del punto y coma.

Con las chapas, los puntos de libro, el colgante y, incluso, el tatuaje queremos mostrar la historia del punto y coma, de nuestro libro y de la magia que hay detrás de este signo de puntuación. Si deseáis saber más, de manera personal, también podéis elegir la recompensa de conocer a los autores, compartir un rato con nosotros y poder preguntarnos todo lo que deseáis, sobre el libro, sobre la enfermedad, ¡o cualquier detalle que no os queráis perder!

Calendario previsto

Nuestra aventura en Verkami comienza el 19 de febrero y terminará el 31 de marzo. Necesitaremos vuestras aportaciones para encender la impresora y enviar los libros a encuadernar.

Al día siguiente de finalizar el Verkami pediremos la primera edición del libro a la imprenta. En una semana nos la harán llegar y tendremos otra semana para preparar los pedidos y hacéroslo llegar a casa (¡o podéis recogerlo el día de la presentación!) Nuestro propósito es que tengáis el libro y las recompensas la misma semana de Sant Jordi!

+ Info

Web Punt i Coma
Facebook
Twitter

Preguntas frecuentes

Aún no hay ninguna publicada.

¿Tienes alguna otra duda o pregunta?

Pregunta al autor/a

4 comentarios

Si ya eres mecenas, Inicia sesión para comentar.

  • Mabel Rodríguez

    Mabel Rodríguez
    Autor/a

    7 años

    Benvolgut Oriol, Moltes gràcies per les teves felicitacions.

    Aquest llibre està en procés de finançament a través de Verkami, una plataforma de micromecenatge, on les persones interessades en que el llibre sigui una realitat fan una aportació i reben, a canvi, una recompensa.

    Moltes de les aportacions tenen com a recompensa el llibre en paper, de manera que t'animo especialment a que facis la teva aportació. L'aportació de 15 euros és la que inclou el llibre en format paper i digital.

    El sistema és completament segur, i el càrrec només es farà si s'aconsegueix l'objectiu d'aquí a 37 dies.

  • ORIOL GODAY

    ORIOL GODAY

    7 años

    Abans de tot,benvolguda Mabel,et felicito per haver escrit un llibre de quan vas tenir depressió;pot ajudar a moltíssima gent que l´està passant.Com pots veure n ´he fet un comentari.

    Però,¿on es pot comprara el teu llibre?;així ¿com quin preu té?

  • Mabel Rodríguez

    Mabel Rodríguez
    Autor/a

    7 años

    Bon dia,

    I tant, ens agradaria molt poder-lo presentar, sobretot en entitats! Aquí tens el meu correu: [email protected]. En parlem i mirem com fer-ho!

    Moltíssimes gràcies per posar-te en contacte!

  • 4nd0

    4nd0

    7 años

    Bon dia Mabel,

    Sóc activista a dues entitats de salut mental i ja he fet córrer el teu verkami. Si tens pensat presentar-lo podria ser interessant fer-ho també en aquestes entitats. Seguim en contacte.

#05 / Per Sant Jordi, Punt i coma

Salutacions a tothom,

Després d’unes setmanes molt intenses des d’aquell 31 de març en el que vam finalitzar el Verkami, tornem a posar-nos en contacte amb vosaltres per anunciar-vos més novetats.

En primer lloc, ja tenim tots els exemplars, en català i castellà, impresos. A la nostra web veureu que hem afegit una nova pestanya, la de botiga, per si no vau poder participar al Verkami i us interessa obtenir una còpia del llibre o regalar-li a algú, o recomanar-nos...

També volem aprofitar per comentar-vos una altra cosa que ens fa molta il•lusió. Els primers exemplars de Punt i coma pels mecenes ja estan enviats, i us arribaran ben aviat. Encara queden alguns mecenes que no han respost al formulari per rebre el seu llibre, així afanyeu-vos a respondre i us l'enviarem el més aviat possible! El nostre objectiu és que entre aquesta i la setmana vinent tots pugueu tenir el llibre i les recompenses a les vostres mans!

leer más

#04 / Gràcies!

Bona nit, amics i companys!

Avui ha acabat l’aventura de 40 dies i 40 nits que vam iniciar el passat 19 de febrer. Com us vam dir, la tria del dia d’inici no havia estat casual: formava part de la història de la malaltia de la Mabel. Una data que sempre perduraria al seu ADN. Avui, 31 de març, finalitza l’aventura que ens ha permès fer realitat l’objectiu que ens havíem marcat, ple de dubtes, pors i molta il·lusió: poder finançar el nostre llibre “Punt i coma: lluitant contra la depressió”. A partir d’avui, aquesta data formarà part de les nostres vides, com cada un dels vostres noms.

Entre tots vosaltres heu aconseguit que el superem amb un èxit que ni esperàvem. Milers i milers de gràcies a cada un dels 131 mecenes per les 145 aportacions que ens han ajudat a fer possible aquest somni!

Estem immensament feliços, i estem en núvol. A falta d'alguna frase millor, us direm una cosa que ja sabeu: ens heu ajudat a fer realitat un somni.

I què farem, a partir d'ara?

leer más

#03 / Verkami assolit!

Bon dia a tots i totes!

Ahir a la tarda el marcador del Verkami va passar de vermell a verd... Sí, ho hem aconseguit! Hem arribat a l'objectiu del Verkami per poder tirar endavant el llibre!!!

Estem extremadament contents, molt molt i molt feliços. Volem donar les gràcies a les 127 persones que ens han ajudat a tirar-ho endavant, i també a tota la resta que ens ha donat suport per aconseguir-ho. Per tot el que ens heu demostrat, tot, mai tindrem prou paraules per agrair-vos-ho.

Què farem ara? Doncs enviarem el llibre a impremta tan aviat com puguem, i ens posarem a signar i dedicar-vos un a un els llibres que ens heu demanat. I amb tot el que vingui després, ja sabeu el lema del llibre...

La història no ha acabat.

Ara que ja podem comptar amb tirar endavant el projecte no ens podem aturar. Aquest projecte seguirà viu, amb formes i maneres que encara ni hem pensat, però que sense vosaltres tampoc serien possibles.

leer más

#02 / El capítol més necessari

Tots els lectors de Punt i coma coincideixen en dir que el capítol escrit pel Marc és el més necessari del llibre. I jo no puc estar-hi més d’acord.

Pot semblar curiós que, tot i escriure un llibre sobre la meva experiència en primera persona, consideri que el més necessari sigui el capítol escrit per una altra persona sobre mi. Però és que en realitat el Marc no parla de mi: ell té una història pròpia sobre la malaltia, la de la seva pròpia experiència. I això, estimats meus, dóna per un llibre sencer.

Tots aquests mesos he estat reivindicant la importància d’escoltar els malalts de depressió, ja que som persones incompreses, sovint jutjades i, sobretot, que necessitem molt recolzament del nostre entorn. Durant aquests mesos, el Marc m’ha fet aprendre que és igual d’important escoltar les persones que pateixen la depressió al costat dels malalts. Conviure amb la depressió és tant dur com patir-la.

leer más

#01 / 19 de febrer

Durant més de cinc mesos, aquest calendari tan original que em va regalar un amic invisible va romandre aturat al 19 de febrer. Ningú va gosar canviar-lo, malgrat que segurament no era gaire agradable de veure. Aquell 19 de febrer, el de ara fa un any, vaig arribar a l’oficina com cada matí, potser una mica més trista i nerviosa que normalment. Però, com cada matí, vaig canviar el cub amb el número del dia en el que estàvem i vaig encendre l’ordinador. Mai vaig arribar a apagar-lo.

Aquell dia, ara fa un any, vaig marxar de la feina en una ambulància. Tot l’estrès, angoixa i por que feia setmanes que acumulava es van fer evidents i el metge va decidir que no tornés a treballar-hi en un temps. Mai més vaig tornar a fer-ho.

Avui, dotze mesos més tard, he substituït l’estrès, l’angoixa i la por per alegria, esperança i il·lusió. Després de just un… leer más

Utilizamos cookies propias esenciales para poder ofrecer nuestro servicio y de terceros para poder conocer el uso de la página. Política de cookies